Izvorni znanstveni članak
POTICANJE GOVORA U KONTEKSTU ZADOVOLJENJA DJEČJIH POTREBA U SUVREMENOM DJEČJEM VRTIĆU
Vladimira Velički
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U radu se razmatra problematika poticanja govora u predškolskome razdoblju, pri čemu se uzima u obzir opadanje jezične kompetencije mladih, kao i porast broja govorno-jezičnih teškoća te se analiziraju uzroci takvih pojava. U svrhu razumijevanja i poboljšanja takvoga stanja provedeno je opsežno empirijsko istraživanje o percepciji studija i odgojiteljskoga poziva. Cilj istraživanja bio je utvrditi temeljne stavove, vještine i vrijednosti studenata 3. godine odgojiteljskoga studija i zaposlenih odgojitelja, njihove sličnosti i razlike, s posebnim osvrtom na načine i oblike rada u dječjim vrtićima, veću ili manju primjerenost određenih oblika rada te njihov utjecaj na razvoj govora, kao i na odgojno-obrazovne sadržaje potrebne za razvoj govora kod djece. Rezultati istraživanja su pokazali da su i studenti i odgojitelji, bez obzira na minimalne razlike u stavovima, itekako upoznati sa suvremenim pedagoškim pristupima, ali i da veliku pozornost pridaju kako kontekstu zajedništva i sigurnosti, tako i komunikaciji odgojitelja i djece te prepoznaju važnost upoznavanja djece s adekvatnim književnoumjetničkim sadržajima i njihov bitan utjecaj na razvoj govora.
Ključne riječi
govor; književnoumjetnički sadržaji; predškolsko dijete; stavovi oblici rada
Hrčak ID:
40817
URI
Datum izdavanja:
23.6.2009.
Posjeta: 10.849 *