Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POTICANJE GOVORA U KONTEKSTU ZADOVOLJENJA DJEČJIH POTREBA U SUVREMENOM DJEČJEM VRTIĆU

Vladimira Velički ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 370 Kb

str. 80-91

preuzimanja: 4.548

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 569 Kb

str. 233-247

preuzimanja: 833

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra problematika poticanja govora u predškolskome razdoblju, pri čemu se uzima u obzir opadanje jezične kompetencije mladih, kao i porast broja govorno-jezičnih teškoća te se analiziraju uzroci takvih pojava. U svrhu razumijevanja i poboljšanja takvoga stanja provedeno je opsežno empirijsko istraživanje o percepciji studija i odgojiteljskoga poziva. Cilj istraživanja bio je utvrditi temeljne stavove, vještine i vrijednosti studenata 3. godine odgojiteljskoga studija i zaposlenih odgojitelja, njihove sličnosti i razlike, s posebnim osvrtom na načine i oblike rada u dječjim vrtićima, veću ili manju primjerenost određenih oblika rada te njihov utjecaj na razvoj govora, kao i na odgojno-obrazovne sadržaje potrebne za razvoj govora kod djece. Rezultati istraživanja su pokazali da su i studenti i odgojitelji, bez obzira na minimalne razlike u stavovima, itekako upoznati sa suvremenim pedagoškim pristupima, ali i da veliku pozornost pridaju kako kontekstu zajedništva i sigurnosti, tako i komunikaciji odgojitelja i djece te prepoznaju važnost upoznavanja djece s adekvatnim književnoumjetničkim sadržajima i njihov bitan utjecaj na razvoj govora.

Ključne riječi

govor; književnoumjetnički sadržaji; predškolsko dijete; stavovi oblici rada

Hrčak ID:

40817

URI

https://hrcak.srce.hr/40817

Datum izdavanja:

23.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 10.849 *