Pregledni rad
PREDMETNI KURIKULI ZA STRANE JEZIKE U VIŠEM SREDNJEM OBRAZOVANJU U EUROPSKIM ZEMLJAMA – KOMPARATIVNI PRIKAZ
Martina Prpić
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Sažetak
U tekstu su uspoređeni srednjoškolski kurikuli devet europskih zemalja u svrhu prikazivanja načina na koji je operacionalizirana komunikacijska jezična kompetencija u predmetnim kurikulima za strane jezike. Poseban je naglasak stavljen na usklađenost kurikula sa Zajedničkim europskim referentnim okvirom za jezike (ZEROJ) i jezičnom politikom Vijeća Europe. Rezultati analize pokazuju da se u izradi većine analiziranih predmetnih kurikula koristio ZEROJ, odnosno komunikacijski pristup učenju jezika i odgovarajuće preporuke Vijeća Europe. U važećem hrvatskom srednjoškolskom nastavnom programu za engleski jezik nema indikatora sustavnog korištenja ZEROJ-a iako ima elemenata komunikacijskog pristupa učenju jezika i jezične politike Vijeća Europe. Preporuča se da se pri izradi novog hrvatskog srednjoškolskog predmetnog kurikula iz stranih jezika u defi niranju komunikacijske jezične kompetencije i razina znanja sustavno koristi ZEROJ i da se vodi računa o educiranosti nastavnika koji će prema kurikulu raditi. U izradi bi kurikula kao dobar primjer mogao poslužiti slovenski model koji vrlo dosljedno provodi prije navedene elemente.
Ključne riječi
komunikacijska jezična kompetencija, komunikacijski pristup učenju jezika, predmetni kurikul, Zajednički europski referentni okvir za jezike, ZEROJ
Hrčak ID:
40820
URI
Posjeta: 4.163 *