Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

TEORIJSKI OKVIR RAZVOJA MATEMATIČKIH POJMOVA U DJEČJEM VRTIĆU

Zora Marendić ; Pedagoški fakultet u Sarajevu


Puni tekst: hrvatski pdf 601 Kb

str. 129-141

preuzimanja: 11.416

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 683 Kb

str. 290-303

preuzimanja: 3.522

citiraj


Sažetak

Sažetak – Razvoj matematičkih pojmova u predškolskoj dobi predstavlja snažno sredstvo dječjeg spoznajnog razvoja i razvoja svih drugih aspekata njegove ličnosti. Ostvarivanje razvojnih ciljeva i zadataka u suvremenom predškolskom kurikulu sa aspekta razvoja matematičkih pojmova zahtijeva dobro poznavanje osnovnih karakteristika razvoja predškolskog djeteta, načina na koji ono uči i prirodu svakog pojedinom matematičkog pojma koji se formira u ovoj dobi. U ovom radu govori se o osnovnim karakteristikama dječjeg spoznajnog razvoja u funkciji razvoja matematičkih pojmova i karakteristikama učenja predškolskog djeteta. Istaknute su pedagoške implikacije poznatih psihologa i pedagoga predškolskog odgoja na kojima su građene metodičke smjernice koje mogu poslužiti kao važne koordinate u praktičnom radu odgojitelja. U dijelu u kojem se govori o karakteristikama učenja predškolskog djeteta naglašava se potreba praktičnog i misaonog angažiranja djeteta u procesu učenja, učenju kao konstrukciji znanja i iskustva, učenju kao istraživačkom aktu, učenju u interakciji s odraslim, vršnjacima, idejama i materijalima, potrebi poticanja verbalizacije u procesu učenja i poticanja meta-zone učenja za koju su sposobna i mala djeca. U dijelu o metodičkim smjernicama ističe se važnost situacijskog učenja, integriranog planiranja, stvaranja poticajnog okruženja za učenje, opservacija i praćenje djece u procesu učenja kako bi se osigurala postupnost i razvojna primjerenost, što posebno dolazi do izražaja u procesu razvijanja matematičkih pojmova.

Ključne riječi

metodičke smjernice; predškolsko dijete; razvoj matematičkih pojmova; spoznajni razvoj; učenje predškolskog djeteta

Hrčak ID:

40821

URI

https://hrcak.srce.hr/40821

Datum izdavanja:

23.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 17.667 *