Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

VIZUOSPACIJALNE SPOSOBNOSTI DJEVOJČICE S WILLIAMSOVIM SINDROMOM

Diana Arapović ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Višnja Pranjić



Sažetak

Sindrom Williams (ili Williams – Beuren) sindrom je rijedak neurorazvojni poremećaj karakteriziran medicinskim kognitivnim razvojnim poteškoćama. Pogađa kognitivno, bihevioralno i motorno područje razvoja.
Ovo je istraživanje provođeno na djevojčici s Williamsovim sindromom, čije su visuospacijalne sposobnosti ispitivane longitudinalno tijekom 22 mjeseca, u dobi od 9 godina i 3 mjeseca do 11 godina i 1 mjeseca. Smatrali smo da će djevojčica s Williamsovim sindromom imati slabije vizuospacijalne sposobnosti negoli njezini vršnjaci, te da će u finalnom ispitivanju, zbog utjecaja sazrijevanja, postići bolje rezultate. Vizuospacijalne sposobnosti su ispitane sljedećim varijablama: spajanje linija prema zadanom modelu, precrtavanje geometrijskih likova, crtež životinje, prepoznavanje lica. Postoji statistička razlika u vizuospacijalnim sposobnostima između djevojčice s Williamsovim sindromom i djece urednoga razvoja na svim ispitanim varijablama, osim na onoj prepoznavanja lica. I u završnom ispitivanju u dobi od 11 godina i 1 mjeseca djevojčica je, pod utjecajem sazrijevanja, postigla značajno bolje rezultate nego u početnom ispitivanju.

Ključne riječi

WILLIAMSOV SINDROM – psihologija, patofiziologija; NEUROPSIHOLOŠKI TESTOVI; VIDNA PERCEPCIJA; PROSTORNA PERCEPCIJA

Hrčak ID:

41251

URI

https://hrcak.srce.hr/41251

Datum izdavanja:

5.8.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.033 *