Pregledni rad
Društvena očekivanja i prirodo-znanstveno kompetentni učenici
Mladen Domazet
orcid.org/0000-0002-9870-9485
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U tekstu se daje pregled tema vezanih uz operativno određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje. Slijedom uvođenja pojma “kompetencije” u europski obrazovni diskurs analiziraju se njegove poveznice sa srodnim pojmovima, te odnos prema “prirodoznanstvenoj pismenosti”. Pozivi na razvoj “prirodoznanstvene pismenosti” prikazuju se kao iskorak iz usvajanja disciplinski značajnih činjenica, a prema modelu obrazovanja kao razvoju kompetencija poželjnih za ispunjenje osobnih stremljenja i društvenih potreba. Posebno se analizira utjecaj društvenih potreba na operacionalizaciju kompetencijskih modela, te problematizira uloga stavova učenika prema predmetnim sadržajima u svjetlu primjera operacionalizacije za potrebe OECD PISA testiranja, u kojem kompetenciju pojmovno određuju i znanja i stavovi. Također se upozorava i na rezultate istraživanja koja ukazuju na negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima.
Ključne riječi
ključne kompetencije; prirodne znanosti; prirodoznanstvena pismenost; obvezno obrazovanje; ekonomska uloga obrazovanja; motivacija u obrazovanju
Hrčak ID:
41693
URI
Datum izdavanja:
21.10.2009.
Posjeta: 2.744 *