Pregledni rad
Ekonomski položaj medija u Hrvatskoj
Ante Gavranović
Rajko Naprta
Sažetak
Gotovo nema dana da se neki svjetski novinski nakladnik ne oglasi
s ponekim inovacijama, bilo da je riječ o promjeni formata, praćenog
novim izgledom ili s novom komercijalnom ili uređivačkom strategijom10.
Također, što potvrđuju i najnovija kretanja u hrvatskim medijima, svi oni
prolaze složen proces diverzifikacije, proširuju svoje usluge i proizvode u
potrazi za približavanjem čitateljima, oglašivačima, vođeni željom da
povećaju dobit. Pri tomu su jednakovrijedni "nositelji promjena" i knjige i
komercijalni materijali.
Prema analizama Svjetske udruge novinskih nakladnika, u
posljednja 24 mjeseca ostvareno je više inovacijskih zahvata i projekata u
novinama nego u 30 prethodnih godina. Stoga ne čudi da je središnja tema
posljednja dva kongresa novinskih nakladnika (Moskva, lipanj 2006.; Cape
Town, lipanj 2007.) bila usmjerena upravo na promjene u redakcijama,
vezane prije svega za diverzifikaciju i proširenje na druge oblike
komuniciranja s čitateljstvom.
Ključne riječi
novine; naklada; oglasi; poslovanje; elektronički mediji; konkurencija
Hrčak ID:
42362
URI
Datum izdavanja:
4.2.2008.
Posjeta: 2.909 *