Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJEČE LI PRODULJENJE OBVEZNOGA ŠKOLOVANJA NA SMANJENJE STOPE RANOGA PREKIDANJA ŠKOLOVANJA?

Goran MILAS orcid id orcid.org/0000-0002-7202-3338 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Ivana FERIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 433 Kb

verzije

str. 649-671

preuzimanja: 1.039

citiraj


Sažetak

U radu su analizirani statistički podaci o raznim obilježjima
obrazovnih sustava i obrazovne učinkovitosti na uzorku 33
europske države u sastavu EU-a ili u procesu pridruživanja s
ciljem procjene učinaka produljenja obveznoga školovanja na
stopu ranoga prekidanja školovanja. Regresijskom se analizom
nastojalo utvrditi je li broj godina obveznoga školovanja
relevantan prediktor stope odustajanja od školovanja i
očekivanoga trajanja školovanja, dok je kvazieksperimentalna
metodologija primijenjena kako bi se procijenili učinci
produljenja obveznog obrazovanja na smanjenje stope
odustajanja od školovanja. Kako su pokazale regresijske analize,
trajanje obveznoga školovanja nije, uz parcijalizaciju drugih
relevantnih varijabli, znatnije korelirano sa stopom ranoga
prekidanja školovanja. Kvazieksperimentalni pristup analizi
produljenja obveznoga školovanja ne govori u prilog
učinkovitosti takve vrste intervencije. Uočeno smanjenje stope
odustajanja od školovanja razložnije je pripisati dugoročnom
trendu ili slučajnim vremenskim kolebanjima nego samoj
intervenciji. Ipak, postojeći podaci ne mogu opravdati ni konačan
zaključak o neučinkovitosti uvođenja produljenja obveznoga
školovanja zbog nemogućnosti praćenja dugoročnih nego samo
neposrednih učinaka.

Ključne riječi

rano prekidanje školovanja; trajanje obveznoga školovanja; produljenje obveznoga školovanja

Hrčak ID:

42591

URI

https://hrcak.srce.hr/42591

Datum izdavanja:

30.10.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.627 *