Stručni rad
Perspektiva nove europske jezične politike Nova višejezičnost i učenje stranih jezika
Karmen Krajina
Sažetak
U sveopćem društvu globalizacije i internacionalizacije model višejezičnosti nije nov model. Njegovoj
važnosti uvelike doprinose čimbenici poput globalizacije i internacionalizacije. U radu se razmatra pojam
višejezičnosti i učenje stranih jezika kao dio jezične politike. Na europskoj razini višejezičnost možemo
promatrati kao temeljnu vrednotu budući da se u sklopu europskih integracijskih procesa osobito isticala
jezična i kulturna raznolikost članica. Pritom se naglašava važnost odabira pojedinoga jezika te dostupnost
učenja određenoga jezika u školama, kao i način i opseg ponude. U Europi višejezičnost postaje standard, ali
poticanje višejezičnosti u zemljama s manjim brojem stanovnika ne znači i potiskivanje materinskog jezika,
već, upravo suprotno, prestaje se davati prednost izvornim govornicima jezika zemalja s većim brojem
stanovnika.
Kulturno-jezične specifičnosti članova EU će biti važno identifikacijsko obilježje, što nadalje znači da će
višejezičnost postati jedno od obilježja Europljana, slično kao što je to u zemljama poput Švicarske, Belgije
i Luksemburga. Iz toga se može pretpostaviti da će važnost različitih jezika u Europi postati još naglašenija
te da će predstavljati izazov za kontaktnu lingvistiku, a posebice za jezičnu politiku te da će se planiranje
uvođenja i redoslijeda učenja stranih jezika morati pažljivo razmatrati.
U sklopu europske višejezične politike se zaključuje da bi i hrvatska jezična politika trebala biti usustavljena
te da bi se odabir i redoslijed učenja određenih stranih jezika trebao provoditi argumentirano i planski.
Ključne riječi
višejezičnost; jezična politika; učenje stranih jezika; globalizacija
Hrčak ID:
42720
URI
Datum izdavanja:
10.12.2008.
Posjeta: 2.430 *