Izvorni znanstveni članak
Mjerenje prijenosa marketinške marže na Tajvanskom tržištu riže
Kuan-Min Wang
; Odjel financija Sveučilišta Overseas Chinese, Taichung,Tajvan
Yuan-Ming Lee
; Odjel financija Sveučilišta Southern Taiwan, Tainan, Tajvan
Sažetak
Cilj ovog rada je provjeriti da li promjene u marketinškoj marži između cijene na farmi i maloprodajne cijene mogu uzrokovati asimetrični odnos između navedenih cijena na tržištu riže u Tajvanu. Razdvajanjem varijacija transakcijskog troška u dva režima, ovaj rad koristi dvorežimski TVECM s parametrom korekcije greške kao prag varijablom za stvaranje nelinearnog modela praga. Empirijski rezultati pokazuju da, kad je marketinška marža niža od vrijednosti praga, tržišni sustav funkcionira slobodno i postoji povratna veza između cijene na farmi i maloprodajne cijene. Međutim, kada je marketinška marža veća od praga vrijednosti, država intervenira na tržištu i uzročna povezanost dviju cijena više ne postoji. Zaključci su kako slijedi. Promjene u marketinškoj marži mogu uzrokovati asimetrični prijenos cijene između cijene na farmi i cijene na malo na tajvanskom tržištu riže; dakle, ignoriranje učinka marketinške marže može dovesti do greške u modelima. Kada je marketinška marža veća od praga vrijednosti, država intervenira na tržištu i prekida se uzročna veza između navedenih dviju cijena.
Ključne riječi
Marketing marža; prijenos cijene; asimetričnost cijene; model praga; TVECM
Hrčak ID:
45443
URI
Datum izdavanja:
24.12.2009.
Posjeta: 2.734 *