Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

IZGRADNJA VIŠENAMJENSKOG KANALA DUNAV – SAVA U FUNKCIJI PROMETNE INTEGRACIJE PODUNAVLJA I JADRANA

Čedomir Dundović ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci
Siniša Vilke ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 380 Kb

str. 589-608

preuzimanja: 2.552

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 380 Kb

str. 589-608

preuzimanja: 1.420

citiraj


Sažetak

Glavno načelo europske prometne politike sastoji se od uspostavljanja ravnoteže između različitih prometnih grana kao ključnog čimbenika strategije održivog prometnog razvitka. Razlog suvremenog europskog trenda preusmjeravanja robnih tokova na unutarnje vodne putove, pored naglašene ekološke svijesti, leži u činjenici da je unutarnja plovidba najekonomičniji način prijevoza.
Ovim člankom se analiziraju učinci izgradnje višenamjenskog kanala Dunav – Sava na razvitak hrvatskih vodnih putova, riječnih i morskih luka, te njegova uloga za prometnu integraciju Podunavlja i Jadrana.
Da bi se valorizacija prometnog koridora Podunavlje – Jadran uspješnije ostvarila, izgradnja budućeg kanala treba se odvijati zajednički sa projektom izgradnje nove željezničke pruge visoke učinkovitosti Zagreb – Rijeka i projektom uređenja vodnog puta rijeke Save za dostizanje IV. klase plovnosti. Realizacijom navedenih projekata ostvario bi se intermodalni prometni pravac na relaciji Vukovar – Rijeka duljine 566,9 km koji bi preko riječke luke povezivao podunavske i mediteranske zemlje. Za uspostavu potpune prometne integracije Podunavlja i Jadrana nužno je izvršiti rekonstrukciju i modernizaciju željezničke pruge od Slavonskog Šamca do Ploča, koja većim dijelom prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu.

Ključne riječi

višenamjenski kanal Dunav – Sava; unutarnji vodni putovi; prometni koridor Podunavlje – Jadran

Hrčak ID:

45467

URI

https://hrcak.srce.hr/45467

Datum izdavanja:

23.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.823 *