Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

OD KNJIŽNICE UČITELJSKE ŠKOLE DO KNJIŽNICA ODJELA SVEUČILIŠTA JURJA DOBRILE U PULI (1948. – 2008.)

Marija Petener-Lorenzin ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 109 Kb

str. 45-54

preuzimanja: 756

citiraj


Sažetak

Razvoj visokoga školstva u Puli i Istri uvjetovao je i razvoj knjižničarstva na ovom prostoru. O pulskim visokoškolskim knjižnicama ima malo pisanih izvora. One se sadržajno obrađuju u pojedinim člancima, spominju ponekom usputnom rečenicom ili obuhvaćaju izvještajima za instituciju, odnosno Društvo knjižničara. Zato smo po¬kušali dati, prvi put, pregled razvoja visokoškolskoga knjižničarstva Pule, i to unutar humanističkih znanosti.
Kako knjižnicu predstavljaju njezin fond i usluge, ovdje je upravo o tome riječ – o promjenama određenoga knjižnog fonda, tijekom šest desetljeća u odnosu na otva¬ranje i zatvaranje studijskih grupa, a prema promjenama naziva i studija visokoškol¬skih institucija. Promjene su nastale i u poslovanju knjižnica, zbog tehnološkoga raz¬voja koji je pratio i ovu djelatnost. Računalo je ušlo u knjižnicu Pedagoškog fakulteta početkom 90-ih godina i nakon toga ona s vremenom postaje mali knjižnično-infor¬macijski centar koji puni svoju bazu podataka i pretražuje druge, u zemlji i inozem¬stvu.
Izmijenjeni položaj knjižničarstva u svijetu uzrokovao je promjene i kod nas. Knjižničarstvo u visokom obrazovanju postaje nezaobilaznom karikom i osnovom ob¬razovanja, jer knjižnica danas više nije samo skup knjiga poredanih nekim sustavom na policama, ona je danas i izvorište svekolikih informacija, ona je virtualna. Promi¬jenjeni su i izgled i funkcija knjižnice. Uzajamna katalogizacija i stvaranje Skupnoga kataloga hrvatskih knjižnica unutar Integriranoga knjižničnog informacijskog sustava Hrvatske znatno su pridonijeli razvoju visokoga školstva.
Dojam koji svaka knjižnica ostavlja na korisnika odraz je stručnoga rada knjiž¬ničara, a njezino je bogatstvo odraz uloženih sredstava, razumijevanja i mogućnosti onih koji sredstvima raspolažu. Dvije su knjižnice četiriju odjela Sveučilišta (bivšega Pedagoškog fakulteta), o kojima je riječ u ovom članku, svoju djelatnost usmjerile na pravi način, poštujući sva pravila struke, radeći na potpunoj transformaciji klasične knjižnice, a na dobrobit studenata.

Ključne riječi

nema

Hrčak ID:

45735

URI

https://hrcak.srce.hr/45735

Datum izdavanja:

18.11.2009.

Posjeta: 1.533 *