Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ISPITIVANJE UČESTALOSTI VERBALNE AGRESIJE KOD DJECE I MLADEŽI

Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet Osijek
Ana Milašin ; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti Filozofski fakultet, Osijek
Tjaša Vranić ; stsudentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 341 Kb

str. 116-141

preuzimanja: 4.429

citiraj


Sažetak

Davno je znanstveno dokazana veza između interpersonalne komunikacije i
kvalitete prilagodbe. Znati komunicirati znači prilagoditi svoju komunikaciju određenoj
situaciji, određenim partnerima, određenim ciljevima, a sve to u kontekstu određenih etičkih
načela.
Cilj je ovog rada ispitati učestalost verbalne agresije kao socijalno neprihvatljive i
nasilne strategije rješavanja sukoba. Ispitivanje je obuhvatilo 104 učenika petih, 100 učenika
osmih te 100 učenika završnih razreda srednje škole.
Rezultati su pokazali da verbalna agresija odrastanjem proporcionalno raste i da su
djevojčice u prosjeku više prosocijalno orijentirane od dječaka, odnosno kada su u sukobu,
one uglavnom manje koriste različite obrasce verbalne agresije, osim kada su u pitanju
prepiranja/svađe i vikanje. Osim dobi i spola, na kvalitetu komunikacije utječu i drugi
činitelji kao što su iskustvo, emocionalni odnosi, očekivanja, individualne potrebe, strahovi,
povjerenje. Suvremene društvene znanosti razvile su različite tehnike uspješnog sučeljavanja
i nenasilnog komuniciranja koje se mogu uvježbavati od najranijeg djetinjstva u obitelji,
vrtiću, školi i socijalnom okruženju, stoga ih treba više prakticirati, vrednovati i razvijati.

Ključne riječi

škola, sukob, učenic, , strategije sučeljavanja, verbalna agresija, prevencija

Hrčak ID:

47433

URI

https://hrcak.srce.hr/47433

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.826 *