Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Historiografija kao svjedočenje. Josip Andreis o hrvatskoj glazbi 20. stoljeća

Eva Sedak ; Muzička Akademija, Odsjek za muzikologiju, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 102 Kb

str. 111-134

preuzimanja: 1.183

citiraj


Sažetak

Dio spisateljskog opusa Josipa Andreisa koji se bavi hrvatskom glazbom 20. stoljeća unatoč opsegu i važnosti nakon njega objavljene stručne literature o istom predmetu, danas još uvijek nailazi na zamjetnu recepciju, što obvezuje da ga se ne samo pozorno kritički promotri nego i sagleda u kontekstu uvjeta i potreba vremena u kojemu je nastajao. Pokušaj takvog motrenja otkriva povremene napukline između načelnih, deklarativnih i normativizirajućih okvira u koje Andreis smješta svoje povjesničarsko kazivanje i partikularnih interpretacija koje bi im trebale biti dokazom. Budući da se čini kako u naknadnoj recepciji njegovih tekstova njihov metaforički sloj nadživljuje onaj faktografski, svijest o takvim napuklinama dobiva na važnosti omogučavajući podjednako kritički odmak od napisanog kao i bolje prepoznavanje njegovih implicitnih stavova.

Ključne riječi

povijest glazbe 20. stoljeća; Josip Andreis; povijest hrvatske glazbe; nacionalizam; modernizam

Hrčak ID:

47621

URI

https://hrcak.srce.hr/47621

Datum izdavanja:

20.11.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.332 *