Arti musices, Vol. 40 No. 1-2, 2009.
Izvorni znanstveni članak
Historiografija kao svjedočenje. Josip Andreis o hrvatskoj glazbi 20. stoljeća
Eva Sedak
; Muzička Akademija, Odsjek za muzikologiju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Dio spisateljskog opusa Josipa Andreisa koji se bavi hrvatskom glazbom 20. stoljeća unatoč opsegu i važnosti nakon njega objavljene stručne literature o istom predmetu, danas još uvijek nailazi na zamjetnu recepciju, što obvezuje da ga se ne samo pozorno kritički promotri nego i sagleda u kontekstu uvjeta i potreba vremena u kojemu je nastajao. Pokušaj takvog motrenja otkriva povremene napukline između načelnih, deklarativnih i normativizirajućih okvira u koje Andreis smješta svoje povjesničarsko kazivanje i partikularnih interpretacija koje bi im trebale biti dokazom. Budući da se čini kako u naknadnoj recepciji njegovih tekstova njihov metaforički sloj nadživljuje onaj faktografski, svijest o takvim napuklinama dobiva na važnosti omogučavajući podjednako kritički odmak od napisanog kao i bolje prepoznavanje njegovih implicitnih stavova.
Ključne riječi
povijest glazbe 20. stoljeća; Josip Andreis; povijest hrvatske glazbe; nacionalizam; modernizam
Hrčak ID:
47621
URI
Datum izdavanja:
20.11.2009.
Posjeta: 2.332 *