Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SAGORIJEVANJE NA POSLU KOD UČITELJA RAZREDNE I PREDMETNE NASTAVE TE SREDNJOŠKOLSKIH NASTAVNIKA

Morana Koludrović ; Filozofski fakultet, Split, Odsjek za pedagogiju
Tonća Jukić ; Filozofski fakulet, Split, Odsjek za pedagogiju
Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakultet, Split, Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 457 Kb

str. 235-249

preuzimanja: 3.733

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je ispitati razinu sagorijevanja na poslu kod učitelja razredne i
predmetne nastave te srednjoškolskih nastavnika i utvrditi efekte duljine radnog iskustva na
pojedine dimenzije sagorijevanja na poslu. U istraživanju je sudjelovalo 205 učitelja i
nastavnika, a primijenjeni su upitnik općih podataka te Skala sagorjevanja na poslu za učitelje
i nastavnike. Rezultati su pokazali da iako općenito učitelji i nastavnici ne doživljavaju
visoku razinu sagorijevanja na poslu, postoje razlike u nekim dimenzijama sagorijevanja
između učitelja razredne nastave i ostalih sudionika. Učitelji razredne nastave su, naime,
značajno zadovoljniji odabranim zanimanjem od ostalih nastavnika, a imaju i značajno
pozitivniji stav prema učenicima. Nadalje, kao što se i očekivalo, procjene sudionika o
zadovoljstvu poslom u značajnoj su negativnoj korelaciji sa svim dimenzijama sagorijevanja
na poslu.

Ključne riječi

stres, sagorijevanje na poslu, učitelji razredne i predmetne nastave, srednjoškolski nastavnici

Hrčak ID:

47708

URI

https://hrcak.srce.hr/47708

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.662 *