Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.3935/rsp.v17i1.897

Učenje zalaganjem u zajednici - integracija visokoškolske nastave i zajednice u procesu obrazovanja društveno odgovornih i aktivnih građana

Jasminka Ledić ; Filozofski fakultet u Rijeci
Bojana Ćulum ; Filozofski fakultet u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 349 Kb

str. 71-88

preuzimanja: 1.691

citiraj


Sažetak

U radu se analizira veza između civilne misije sveučilišta, visokoškolske nastave (kao jedne od temeljnih akademskih djelatnosti) i obrazovanja društveno odgovornih i aktivnih građana. Prikazuje se jedan od najaktualnijih modela iskustvenog učenja na sveučilištima, izvornog naziva service-learning. Riječ je o modelu koji počiva na integraciji kurikuluma i aktivnog angažmana studenata u zajednici s ciljem njihova boljeg razumijevanja sadržaja kolegija, zatim potreba i problema zajednice te poticanja njihova (daljnjeg) civilnog zalaganja. Ovom modelu međunarodna akademska zajednica sve češće pristupa kao mehanizmu koji uspješno doprinosi realizaciji određenih aspekata civilne misije sveučilišta. S ciljem doprinosa pojmovnoj analizi, razlažu se koncepti i pristupi definiranju te teorijska ishodišta. Otvarajući područje rasprave o izazovima integracije ovog modela u visokoškolsku nastavu na naša sveučilišta, nudi se i obrazlaže prijedlog nazivlja na hrvatskom jeziku – učenje zalaganjem u zajednici.

Ključne riječi

civilna misija sveučilišta; učenje zalaganjem u zajednici; visokoškolska nastava; aktivno građanstvo; društvena odgovornost

Hrčak ID:

48802

URI

https://hrcak.srce.hr/48802

Datum izdavanja:

13.3.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.439 *