Magistra Iadertina, Vol. 4 No. 1, 2009.
Prethodno priopćenje
ULOGA DIDAKTIČKOG STRUKTURIRANJA MUZEJSKIH SADRŽAJA U STVARANJU ŠKOLSKOG KURIKULA
Tamara Kisovar - Ivanda
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru
Sažetak
Rad izvješćuje o istraživanju usmjerenom na proučavanje interesa i stavova prema učenju u situacijama formalnog učenja, potaknutog učenjem u muzejskom okruženju.
Muzeji stvaraju jedinstveno okruženje za informalno učenje. U svjetlu konstrukti-vističkog poimanja prirode učenja, prethodne spoznaje, interesi i uvjerenja igraju značajnu ulogu u procesu učenja i zato promišljanja usmjeravamo prema mogućnostima osnaživanja procesa formalnog učenja iskustvima muzejskoga kontekstualnog učenja. Muzejske aktivnosti omogućuju učenicima slobodan izbor sadržaja, načina i vremena učenja, ali promatrano u svjetlu ciljeva formalnog obrazovanja, znanja i iskustva tako shvaćenog muzejskog učenja trebaju osnažujući kontekst. U našem je istraživanju osnažujući kontekst lociran izvan muzeja samog, u prostoru školskog učenja. Međutim, možemo se upitati možemo li pozitivan motivacijski utjecaj muzeja koristiti i u situacijama formalnog učenja? Istraživanje se ne bavi obrazovnim postignućima tako promatranog učenja već pronalaženjem povezanosti između informalnoga muzejskog učenja i osnaživanja interesa i pozitivnih stavova prema učenju u formalnom obrazovnom kontekstu.
Ključne riječi
informalno učenje; formalni obrazovni kontekst; motivacijski potencijal muzeja
Hrčak ID:
50936
URI
Datum izdavanja:
5.12.2009.
Posjeta: 1.945 *