Izvorni znanstveni članak
ODJEĆA (NE) ČINI ADOLESCENTA: SAMOPOIMANJE I POTROŠAČKA UKLJUČENOST U KUPOVINU ODJEĆE S MARKOM
Jasna JUSTINIĆ
; Zagrebačka banka d. d., Zagreb
Gordana KUTEROVAC JAGODIĆ
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti je li stupanj uključenosti u
kupovinu odjeće s robnom markom povezan s aspektima
samopoimanja adolescenata i njihovim sociodemografskim
značajkama te ispitati neke karakteristike potrošačkoga
ponašanja adolescenata pri kupovini odjeće. Istraživanje je
provedeno na 316 učenika prvih i četvrtih razreda srednjih škola.
Utvrđene su razlike u povezanosti dimenzija samopoštovanja i
potrošačke uključenosti kod podskupina adolescenata različita
spola, dobi i materijalnoga položaja obitelji, što pokazuje
složenost veze između potrošačke uključenosti i samopoimanja
adolescenata. Rezultati općenito govore u prilog tomu da su
adolescenti koji imaju visoko samopoštovanje sigurniji u sebe
prilikom donošenja odluke o kupovini odjeće s markom, pa se
manje brinu ako prilikom izbora i pogriješe. Nisu utvrđene
dobne razlike, a analize po spolu pokazuju kako su mladići
zainteresiraniji za odjeću s markom nego djevojke.
Srednjoškolcima višega materijalnog statusa kupovina odjeće s
markom pruža veće zadovoljstvo nego srednjoškolcima iz
materijalno slabije stojećih obitelji. Utvrđeno je i da se
adolescenti različita spola, dobi i materijalnoga položaja obitelji
koriste raznim kriterijima i navikama pri kupovini odjeće.
Ključne riječi
adolescenti; samopoimanje; potrošačka uključenost; odjeća s markom
Hrčak ID:
52197
URI
Datum izdavanja:
1.5.2010.
Posjeta: 5.465 *