Ekonomski pregled, Vol. 61 No. 3-4, 2010.
Izvorni znanstveni članak
DUGOROČNI TRENDOVI I OGRANIČENJA HRVATSKOG TURISTIČKOG TRŽIŠTA
Ivo Družić
Sažetak
Motrenje makroekonomskih aspekata turističkog tržišta podrazumijeva raščlambu dugoročnih gibanja potražnje na emitivnim tržištima i strukturnih pomaka u ponudi hrvatskog turističkog proizvoda. Trendovi duljeg vremenskog razdoblja omogućuju utemeljeniju spoznaju, kako neupitnih mogućnosti, tako i bitnih ograničenja turističkog razvitka koje ga čine poželjnom djelatnošću, ali i omeđuju stvarnu mogućnost doprinosa turizma ukupnom gospodarskom napretku. U tekstu se raščlanjuju tržišne koncentracije odnosno udjeli pojedinih emitivnih tržišta u hrvatskom turističkom proizvodu i propituju razlozi dugoročne stabilnosti glavnih emitivnih tržišta. Narečeni istraživački pristup omogućuje identifikaciju utjecaja koji dugoročna analiza trendova iz proteklog razdoblja ima na mogućnost prognoziranja razvoja turizma u narednom desetljeću. Ovakav pristup doprinosi i definiranju pretpostavki redizajniranja ponude i restrukturiranja potražnje koje utječu na realnost projekcija.
Ključne riječi
turistička industrija; turistički proizvod; turistička tržišta; kapacitet; kapital; konkurentnost; potražnja
Hrčak ID:
52258
URI
Datum izdavanja:
20.4.2010.
Posjeta: 4.948 *