Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Važnost upravljanja marketingom u globalnoj farmaceutskoj industriji

Dragan Kesič ; Fakulteta za management Koper, Univerza na Primorskem
Andrej Bertoncelj ; Fakulteta za management Koper, Univerza na Primorskem


Puni tekst: engleski pdf 228 Kb

str. 79-93

preuzimanja: 1.720

citiraj


Sažetak

Svjetska farmaceutska industrija u posljednjem je desetljeću doživjela goleme promjene. Globalizacijski procesi potiču na konsolidaciju unutar ove industrije. Sve je više svjetskih farmaceutskih poduzeća koja se u svojoj strateškoj orijentaciji odlučuju za postupke spajanja i preuzimanja. Svojim istraživanjem otkrili smo da upravljanje marketingom igra sve važniju, čak i ključnu ulogu i u svakodnevnom i u strateškom poslovanju globalnih farmaceutskih poduzeća. Mogli bismo istaknuti da je ubrzana konsolidacija unutar svjetske farmaceutske industrije zasigurno proces koji potiče samo tržište, a uvjetuju ga pitanja koja su tipična za strateško upravljanje marketingom kao što su nedostatak novih proizvoda, jaka konkurencija, globalizacijski procesi, povećane aktivnosti na području globalnog marketinga i prodaje, promjenjiva struktura globalnih konkurenata i bespoštedna borba za udjele na globalnom tržištu i za vjernost kupaca. Procjenjujemo da će u budućim procesima globalizacije i koncentracije unutar svjetske farmaceutske industrije upravljanje marketingom imati još i važniju ulogu te postati najviši strateški prioritet. Neka iskustva i pouke iz globalne perspektive svjetske farmaceutske industrije mogli bi koristiti i menadžmentu farmaceutskih poduzeća u tranzicijskim zemljama Srednje i Istočne Europe. Imajući u vidu trenutni tržišni položaj tih poduzeća, mogu se predložiti stanovite smjernice za upravljanje marketingom u okviru njihovih politika i strategija upravljanja marketingom. Zaključujemo da najveća prijetnja budućoj strateškoj orijentaciji i uspjehu globalne farmaceutske industrije leži upravo u podcjenjivanju i potpunom zanemarivanju važnosti pitanja upravljanja marketingom.

Ključne riječi

farmaceutska industrija; tržište; globalizacija; upravljanje marketingom

Hrčak ID:

53057

URI

https://hrcak.srce.hr/53057

Datum izdavanja:

16.7.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.899 *