Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Longitudinalno istraživanje stila života hrvatskih potrošača prehrambenih proizvoda

Tanja Kesić ; Ekonomski fakultet-Zagreb
Sunčana Piri Rajh ; Ekonomski fakultet-Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 343 Kb

str. 149-166

preuzimanja: 2.019

citiraj


Sažetak

Ovim radom predstavljeno je longitudinalno istraživanje koje upućuje na postojanje promjena u segmentima hrvatskih potrošača s obzirom na njihov stil života u prehrani, i to u desetogodišnjem razdoblju (od 1997. godine do 2006. godine). U promatranom su razdoblju provedena tri anketna istraživanja (1997., 2000. i 2006. godine). Korišten je kroskulturalno testirani mjerni instrument FRL (Food-Related Lifstyle). Riječ je o instrumentu koji mjeri stavove potrošača prema prehrambenim proizvodima, od procesa kupovine do procesa konzumiranja istih. Glavne dimenzije navedenog mjernog instrumenta, temeljem kojih se determinira stil života u prehrani, jesu: način kupovine, aspekt kvalitete prehrambenih proizvoda, način pripremanja hrane, situacije u kojima se hrana konzumira, te motivi kupovine prehrambenih proizvoda. Klaster analizom izdvojeno je pet različitih tržišnih segmenata: Relaksirani, Eksperimentalisti, Moderni, Zabrinuti nutricionisti i Tradicionalisti. Obilježja navedenih pet segmenata nisu se mijenjala tijekom prvih dvaju istraživanja, ali se mijenjala veličina pojedinih segmenata. U posljednjem istraživanju najveće su promjene zabilježene u obilježjima segmenta Modernih koji su se isprepleli sa segmentom Zabrinutih nutricionista. Najstabilnijim su se pokazala tri segmenta hrvatskih potrošača: Tradicionalisti, Zabrinuti nutricionisti i Eksperimentalisti. Ipak, treba naglasiti da se tijekom analiziranog razdoblja značajno promijenila i veličina svih izdvojenih tržišnih segmenata. Rezultati ovog istraživanja mogu biti od posebnog značaja proizvođačima prehrambenih proizvoda koji mogu prilagoditi svoje marketinške strategije pojedinim tržišnim segmentima s obzirom na njihov stil živo¬ta u kupovini, pripremi i konzumiranju prehrambenih proizvoda.

Ključne riječi

stil života u prehrani, tržišna segmentacija, ponašanje potrošača, Hrvatska

Hrčak ID:

53120

URI

https://hrcak.srce.hr/53120

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.187 *