Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Percepcija uloge marketinških aktivnosti u kontekstu tranzicijskog gospodarstva

Sigitas Urbonavičius orcid id orcid.org/0000-0003-4176-2573 ; Faculty of Economics, Vilnius University
Vytautas Dikčius orcid id orcid.org/0000-0001-6403-2704 ; Faculty of Economics, Vilnius University


Puni tekst: engleski pdf 166 Kb

str. 167-182

preuzimanja: 1.031

citiraj


Sažetak

Uloga i važnost različitih marketinških aktivnosti u okviru poduzeća predstavljaju funkciju većeg broja unutrašnjih i vanjskih čimbenika, uključujući one tipične za tranzicijska gospodarstva. Ti su čimbenici integrirani i oblikovani percepcijama menadžera o njihovoj važnosti i pogodnosti u pojedinom trenutku. Autori analiziraju mišljenja litavskih menadžera o ukupnoj važnosti marketinških aktivnosti u okviru njihovih poduzeća kao i mišljenja o važnosti pojedinih marketinških aktivnosti. Posebna se pozornost posvećuje specifičnostima percepcija među menadžerima i njihovim mišljenjima u razdoblju gospodarske neizvjesnosti i recesije. Istraživanje se temelji na ispitivanju mišljenja 346 menadžera uglavnom proizvodnih i trgovačkih poduzeća koja posluju u Litvi. Analiza upućuje na brojne razlike u ocjeni važnosti marketinških aktivnosti na temelju karakteristika poduzeća i njihove osnovne strategije. Istraživanje je pokazalo da je važnost određivanja cijena i komunikacijskih aktivnosti u doba gospodarske recesije u porastu, a potvrđeno je i da postoji pozitivan odnos između menadžerskih ocjena važnosti marketinških aktivnosti i rasta prodaje.

Ključne riječi

marketing; marketinška funkcija; marketinške aktivnosti; recesija

Hrčak ID:

53121

URI

https://hrcak.srce.hr/53121

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.989 *