Prethodno priopćenje
UČITELJSKE PERCEPCIJE UČENIČKIH PONAŠANJA: (NE)POŠTIVANJE, SOCIJALIZACIJA I POZORNOST NA SATU
Tomislava Vidić
; Osnovna škola Remete, Zagreb
Sažetak
Povezanost između učitelja i učenika kao i akademska postignuća učenika znatno
ovise o učenikovom ponašanju u razredu i učiteljevoj percepciji učeničkih ponašanja. Cilj je
ovoga istraživanja bio ispitati učiteljske percepcije učeničkih ponašanja. U istraživanju je
sudjelovalo 143 učitelja razredne nastave iz dviju županija, Grada Zagreba i Zagrebačke
županije. Korišten je upitnik Pupil Behavior Patterns (PBS) koji mjeri tri dimenzije:
nepoštivanje, socijalizaciju i pozornost na satu. T-testom ispitane su razlike u percepcijama
između učitelja razredne nastave koji rade u nastavi i učitelja koji rade u produženom
boravku. Rezultati su pokazali statistički značajne razlike u ispitivanim percepcijama, pri
čemu učitelji zaposleni u nastavi višim ocjenama procjenjuju dimenzije socijalizacije i
pozornosti na satu. Analizom varijance nisu utvrđene razlike u percepcijama učeničkih
ponašanja s obzirom na radno iskustvo učitelja.
Ključne riječi
učitelji razredne nastave; disciplina učenika; nepoštivanje; socijalizacija; pozornost na satu; radno iskustvo učitelja
Hrčak ID:
53950
URI
Datum izdavanja:
7.6.2010.
Posjeta: 6.202 *