Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ODNOS IZMEĐU POPULARNOSTI I PRIJATELJSTVA

Sanja Simel ; Pedagogije i Hrvatskoga jezika i književnosti, Filozofski fakulet Osijek
Ivona Špoljarić ; Odjel za biologiju Sveučiliša J. J. Strossmayera u Osijeku
Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 240 Kb

str. 91-108

preuzimanja: 5.042

citiraj


Sažetak

Ovaj se rad bavi vršnjačkim kontekstom razvoja učenika dviju osječkih osnovnih
škola s posebnim naglaskom na popularnost i prijateljstvo kao dvije najznačajnije dimenzije
vršnjačkih odnosa. Cilj je bio ispitati što učenici očekuju od najboljeg prijatelja/prijateljice i
koliko se navedena očekivanja ostvaruju u školskom kontekstu, među vršnjacima, te koliko
se odrastanjem ta očekivanja mijenjaju, uvažavajući dob i spol djeteta. Ispitivanjem je
obuhvaćeno 278 učenika od trećeg do osmog razreda. Dobiveni su rezultati prikazani
kvantitativno i kvalitativno, rangirani prema pet najznačajnijih odrednica prijateljstva te
njihovim implikacijama na prijateljstva u razrednom/školskom okružju, a značajnost razlika u
odgovorima između djevojčica i dječaka ispitana je hi kvadrat testom. Rezultati su pokazali
da su popularnost i prijateljstvo dvije različite forme socijalnog iskustva koje su konceptualno
i empirijski povezane. Iskrenost se i povjerenje pokazuju kao poveznice prijateljstava i
popularnosti (prihvaćenosti) kod starijih učenika, a kod mlađih dobrota, pomoć i iskrenost.
Odrastanjem djeteta simetrični reciprocitet tih odnosa se mijenja, obzirom na dob i spol, u
kojima se sve više prepoznaju potrebe i želje kao ravnoteža između bliskosti i individualnosti.

Ključne riječi

škola; vršnjački odnosi; popularnost; prijateljstvo

Hrčak ID:

53988

URI

https://hrcak.srce.hr/53988

Datum izdavanja:

7.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.118 *