Izvorni znanstveni članak
Integracija društveno odgovornog poslovanja u strategiju tehnološki intenzivnih poduzeća: poslovni slučaj
Fátima Guadamillas-Gómez
; Faculty of Law and Social Sciences, University of Castilla-La Mancha, Toledo, Spain
Mario J. Donate-Manzanares
orcid.org/0000-0003-4087-2535
; Faculty of Law and Social Sciences, University of Castilla-La Mancha, Ciudad Real, Spain
Miha Škerlavaj
orcid.org/0000-0002-1977-9283
; Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
U radu je predstavljena nova perspektiva koja integraciju etičkog i društveno odgovornog poslovanja u strategiju poduzeća smatra izvorom konkurentskih prednosti. Postavljeno je istraživačko pitanje koje nastoji utvrditi na koji način poduzeće može uspješno provesti integraciju društveno-odgovornog poslovanja u strateški menadžment i u tu svrhu predstavljen je model koji uključuje tri faze: uvod, implementaciju i generalizaciju društveno-odgovornog poslovanja. Na temelju eksplorativne analize slučaja procesa strateškog oblikovanja unutar tehnološko intenzivnog poduzeća u Španjolskoj (Indra), prikazan je eksplicitan plan integracije etičkih vrijednosti i inicijativa društveno odgovornog poslovanja u njegovu korporativnu i pripadajuće poslovne strategije. Iako je ovo poduzeće uspostavilo svoju metodologiju za provođenje i razvoj planova društveno odgovornog poslovanja, ono se u biti uklapa u naš model integracije u tri faze. Općenito, provedene analize prikazuju pozitivan utjecaj razvoja i implementacije plana društveno odgovornog poslovanja na promatrano tehnološko intenzivno poduzeće. Posebice, čini se kako plan društveno odgovornog poslovanja, kroz bolje istraživanje i iskorištavanje znanja te kroz postojanje stabilnih odnosa s interesno-utjecajnim skupinama, omogućava poduzećima unaprjeđenje njihovog unutarnjeg i vanjskog (konkurentskog) okruženja. Kako bi se to potvrdilo, u budućnosti su potrebna opsežnija konfirmativna, ali i longitudinalna istraživanja utjecaja implementacije društveno odgovornog poslovanja na uspješnost poduzeća.
Ključne riječi
Društveno-odgovorno poslovanje; strategija; Indra; Španjolska
Hrčak ID:
54086
URI
Datum izdavanja:
20.6.2010.
Posjeta: 16.313 *