Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Epohalna destrukcija subjektivnosti

Goran Gretić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 119 Kb

str. 18-36

preuzimanja: 949

citiraj


Sažetak

U svojoj trilogiji Homo sacer G. Agamben otvara niz važnih pitanja suvremene
političke filozofije i etike. Agamben pokazuje kako se u razdoblju nacionalsocijalizma
i fašizma susrećemo s epohalnim projektom destrukcije
subjekta, a njegova je srž i jedinstvenost zadana u ideologijski i biologijski
utemeljenom naturalizmu. Tako shvaćeni naturalizam rabi, tj. zlorabi tehničke
mogućnosti i sredstva politike moći moderne te stvara sustav perfektne
organizacije u svrhu uništenja Drugoga. Ta naturalistička politika zadobiva
kvalitetu onog povijesno jedinstvenog, jer njezin cilj više nije uništenje pojedinačnih
ljudi, grupa, klasa, naroda, pa čak ni cjeline čovječanstva. Cilj je
takve politike upravo uništenje ljudskosti čovjeka, i to precizno u smislu koji
je tom pojmu dao Kant, naime subjektivnosti. Drugim riječima, tu se osporava
nešto sasvim načelno, naime negira se ideja čovječanstva uopće, a koja
u sebe uključuje ideju zajedničkog čovječanstva, pa se na taj se način negira
sama ideja subjektivnosti.

Ključne riječi

Homo sacer; goli život; logor kao nomos moderne; ideja dobrog života; osjećaj srama; destrukcija subjekta-subjektivnosti; politički naturalizam

Hrčak ID:

55098

URI

https://hrcak.srce.hr/55098

Datum izdavanja:

12.4.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.329 *