Stručni rad
Vjerodostojnost medijskih objava na javnome radiju
Adriana Tomašić
Sažetak
Zadaća javnih medija, tako i Hrvatskoga radija kao javnog radija, je točno, istinito, pošteno, uravnoteženo i nepristrano izvještavanje, ali i stvaranje ozračja razumijevanja problema i poticanja javnosti na akciju. Programske aktivnosti javnoga radija ne bi smjele biti podložne nikakvoj cenzuri, uređivačka neovisnost odabira i
plasiranja vijesti trebala bi biti na prvome mjestu, a gledatelji i slušatelji oni koji će pratiti i ocjenjivati program. Sve to utječe na vjerodostojnost medija, na činjenicu da pojedini medij postaje i ostaje dostojan povjerenja svojih korisnika, medij kojemu se može
vjerovati. Građani imaju pravo na punu i vjerodostojnu informaciju. Mediji trebaju znati poštuju li ih njihovi korisnici. Vrijednost novinarske profesije, a time i vjerodostojnost pojedinog medija, ogleda se i u provjeravanju svake informacija iz najmanje dva izvora, širenju tolerancije, izbjegavanju govora mržnje i stereotipa. Vrijednost novinarske profesije očituje se i u nepristranosti, odnosno potpunosti informacije, svođenju pogrešaka na najmanju moguću mjeru, čuvanju kulture dijaloga. Kulturan stav primatelja u korištenju medija je isto toliko važan kao i organizacijsko korištenje medija – pa je tako vjerodostojnost medija dimenzija zajedničkog povjerenja.
Ključne riječi
vjerodostojnost medija; medijska odgovornost; društvo; javni servis
Hrčak ID:
55357
URI
Datum izdavanja:
5.4.2010.
Posjeta: 2.028 *