Izvorni znanstveni članak
Prepoznavanje matematički darovite djece s pomoću ekspertnoga sustava, nastavnika i psihologa
Margita PAVLEKOVIĆ
; Učiteljski fakultet, Osijek
Marijana ZEKIĆ-SUŠAC
; Ekonomski fakultet, Osijek
Ivana Đurđević
; Učiteljski fakultet, Osijek
Sažetak
Znanstveno dokazana psihološka detekcija darovitih učenika
obično nije dostupna u svim školama. Kako bi se omogućilo
točno i rano prepoznavanje matematički darovite djece,
predložen je inteligentni ekspertni sustav MathGift kao
pomoć učiteljima u donošenju odluke o matematičkoj
darovitosti djece u četvrtom razredu osnovne škole. Osim
matematičkih kompetencija, sustav uključuje ostale
komponente darovitosti u donošenju odluke, kao što su
kognitivne komponente darovitosti, osobne komponente koje
pridonose razvoju darovitosti, strategije učenja i vježbanja, kao i neke činitelje okoline. Istraživanje je provedeno u deset
osnovnih škola, pri čemu su prikupljene procjene
ekspertnoga sustava, psihologa i učitelja za svako dijete u
promatranom uzorku. Rad opisuje neke razlike između
procjena darovitosti djece dobivenih u ekspertnom sustavu
psihologa i učitelja. Rezultati pokazuju da se ekspertni sustav
može predložiti kao metodološki alat koji će pomoći
učiteljima u odlučivanju o matematičkoj darovitosti djece.
Ključne riječi
ekspertni sustav; matematička darovitost; psihološke procjene darovitosti; učiteljeve procjene darovitosti; t-test; McNemarov test
Hrčak ID:
55456
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 4.976 *