Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prepoznavanje matematički darovite djece s pomoću ekspertnoga sustava, nastavnika i psihologa

Margita PAVLEKOVIĆ ; Učiteljski fakultet, Osijek
Marijana ZEKIĆ-SUŠAC ; Ekonomski fakultet, Osijek
Ivana Đurđević ; Učiteljski fakultet, Osijek


Puni tekst: engleski pdf 625 Kb

str. 487-510

preuzimanja: 2.051

citiraj


Sažetak

Znanstveno dokazana psihološka detekcija darovitih učenika
obično nije dostupna u svim školama. Kako bi se omogućilo
točno i rano prepoznavanje matematički darovite djece,
predložen je inteligentni ekspertni sustav MathGift kao
pomoć učiteljima u donošenju odluke o matematičkoj
darovitosti djece u četvrtom razredu osnovne škole. Osim
matematičkih kompetencija, sustav uključuje ostale
komponente darovitosti u donošenju odluke, kao što su
kognitivne komponente darovitosti, osobne komponente koje
pridonose razvoju darovitosti, strategije učenja i vježbanja, kao i neke činitelje okoline. Istraživanje je provedeno u deset
osnovnih škola, pri čemu su prikupljene procjene
ekspertnoga sustava, psihologa i učitelja za svako dijete u
promatranom uzorku. Rad opisuje neke razlike između
procjena darovitosti djece dobivenih u ekspertnom sustavu
psihologa i učitelja. Rezultati pokazuju da se ekspertni sustav
može predložiti kao metodološki alat koji će pomoći
učiteljima u odlučivanju o matematičkoj darovitosti djece.

Ključne riječi

ekspertni sustav; matematička darovitost; psihološke procjene darovitosti; učiteljeve procjene darovitosti; t-test; McNemarov test

Hrčak ID:

55456

URI

https://hrcak.srce.hr/55456

Datum izdavanja:

30.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.976 *