Stručni rad
IZBORNI PREDMET "VJEŠTINE STUDIRANJA" NA MEDICINSKOM FAKULTETU U ZAGREBU: OPIS I KVALITATIVNA EVALUACIJA
Dario SAMBUNJAK
; Medicinski fakultet, Croatian Medical Journal
Darko HREN
; Filozofski fakultet, Split
Sažetak
Jedna od ključnih kompetencija koje bi student medicine trebao
razviti tijekom studija jest "učiti kako učiti". Izborni kolegij "Vještine
studiranja" pokrenut je na Medicinskom fakultetu u Zagrebu
2007. godine i dosad ga je pohađalo 130 studenata, uglavnom
prve godine. Kolegij traje 25 sati, zasniva se na Kolbovoj teoriji
ciklusa iskustvenog učenja, a radi na razvijanju znanja i sposobnosti
postavljanja ciljeva, organizacije vremena, poboljšavanja
pamćenja i davanja povratne informacije. Studentima se pomaže
i u osvješćivanju osobnih motivacija i potreba. Rabe se kreativne i
inovativne metode, poput rješavanja upitnika, glume, pisanja
osobne vizije, slušanja glazbe i istodobnoga sudjelovanja dvaju
nastavnika u nastavi. Kvalitativna evaluacija pokazala je da
studenti vrlo pozitivno ocjenjuju kolegij, posebice opuštenu
atmosferu, dobru komunikaciju s nastavnicima i visok stupanj
interaktivnosti u nastavi. Kao povoljne ishode kolegija studenti su
naveli poticaj na samopromatranje, potvrdu i produbljivanje
dosad stečenih znanja i vještina učenja te usvajanje novih
metoda i tehnika. Glavne primjedbe kolegiju odnosile su se na
vrijeme njegova održavanja, trajanje nastave i strogost u nadzoru
pohađanja nastave. Rezultati kvalitativne evaluacije pokazuju da
je kolegij dobro prihvaćen, ali bi prikladnije vrijeme za njegovo
održavanje bio sam početak akademske godine.
Ključne riječi
vještine studiranja; izborni predmet; studenti medicine
Hrčak ID:
55468
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 3.061 *