Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

NOVA TEHNOLOGIJA ADITIVA OTPORNIH NA TRENJE I NJIHOVA PRIMJENA U AUTOMATSKIM PRIJENOSNICIMA

Samuel H. Tersigni ; R&D Laboratory, Afton Chemical
Lee D. Saathoff ; R&D Laboratory, Afton Chemical
Christopher Cleveland ; R&D Laboratory, Afton Chemical


Puni tekst: hrvatski pdf 320 Kb

str. 131-138

preuzimanja: 522

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 293 Kb

str. 139-146

preuzimanja: 1.444

citiraj


Sažetak

Ovaj rad prikazuje razvoj tehnologije novih aditiva koja omogućuje formulaciju fluida za automatske prijenosnike (ATF-Automatic Transmission Fluids) na osnovi mineralnih ulja sa značajno poboljšanom otpornošću na trenje. U radu se uspoređuju performance trenja tehnologije novih aditiva kod komercijalno dostupnih ATF-a u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi pri industrijski standardnim testovima trenja kao što su SAE No’2 rig (SAE No'2 mjerna oprema) i Low Velocity Friction Apparatus (aparatura za ispitivanje trenja pri niskim brzinama). Isto tako, u radu se razmatraju primjeri još većih tehničkih izazova koje postavljaju posljednje ATF specifikacije u uvjetima još naglašenije oksidacije, trošenja, ekstremnih pritisaka, otpornosti na trenje, kapaciteta okretnog momenta i antikorozijskih zahtjeva, te se performance nove tehnologije aditiva otpornih na trenje uspoređuju s ostalim dostupnim ATF tehnologijama na nekim od spomenutih područja.
Performance fluida otpornih na trenje koje su omogućene pomoću tehnologije novih aditiva mogu se primijeniti kod čitavog niza automatskih prijenosnika, npr. mokrih spojki za pokretanje, spojki pretvarača okretnog momenta, prijenosnika s dvostrukim spojkama i posljednje generacije automatskih prijenosnika sa šest, sedam, i osam stupnjeva prijenosa.

Ključne riječi

ulje za automatske prijenosnike specifikacije Dexron VI, automatski prijenosnici, aditivi za ATF ulja automatskih prijenosnika, anti-frikcijska svojstva, svojstva zaštićenosti od trošenja

Hrčak ID:

55556

URI

https://hrcak.srce.hr/55556

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.538 *