Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PODIZANJE SVJESNOSTI STUDENATA O NEKIM KULTURNIM I JEZIČNIM STEREOTIPIMA UČENJEM STRANOG JEZIKA U TERCIJARNOM OBRAZOVANJU

Spomenka Bogdanić ; Hrvatski studiji, Sveučilište u Zagrebu
Ivana Cindrić ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 331 Kb

str. 347-353

preuzimanja: 1.136

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 363 Kb

str. 412-419

preuzimanja: 604

citiraj


Sažetak

Članak prikazuje kako korištenje nekih primjera kulturnih i lingvističkih stereotipa, koji se odnose na anglosaksonsko društvo, može podići svjesnost i biti uistinu pozitivno iskustvo učenja stranog jezika kod studenata u višem i visokom obrazovanju. Uključivanjem studenata u razne zadatke i aktivnosti (oluja ideja, čitanje tekstova na određenu temu, kratke rasprave, aktivnosti slušanja, pisanje kratkih strukturiranih tekstova i drugo) oni ne razvijaju samo svoje jezične vještine, već i svoje komunikacijske vještine te ponajprije podižu vlastitu svjesnost o tome što predstavljaju pojmovi stereotip i generalizacija i time obogaćuju svoju interkulturalnu komunikacijsku kompetenciju. Članak daje detaljne procedure za izvođenje takvih zadataka u nastavi engleskog jezika kao jezika struke kod studenata u višem i visokom obrazovanju.

Ključne riječi

komunikacijska kompetencija; kulturna svjesnost; generalizacija; lingvistička kompetencija; ponavljanje; stereotip; poučavanje engleskog jezika kao stranog jezika

Hrčak ID:

56014

URI

https://hrcak.srce.hr/56014

Datum izdavanja:

14.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.933 *