Izvorni znanstveni članak
OBRAZOVNA POSTIGNUĆA UČENIKA OSMIH RAZREDA IZ GEOGRAFIJE U ŠK. GOD. 2007./2008. I STAVOVI PROFESORA GEOGRAFIJE O POUČAVANJU GEOGRAFSKIH VJEŠTINA
Ružica Vuk
; Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Sveučilište u Zagrebu
Biljana Vranković
; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Sažetak
U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda iz Geografi je te mišljenja i stavovi profesora geografi je osnovnih škola o učestalosti poučavanja geografskih vještina. Analiza se temelji na rezultatima ispita vanjskog vrjednovanja iz Geografi je na uzorku od 50% populacije učenika osmih razreda (21 485) i podatcima prikupljenim anketiranjem 308 profesora Geografi je koji rade u osnovnim školama. Rezultati na ispitu vanjskog vrjednovanja analizirani su prema dimenzijama znanja. Komparirana su trajna znanja i geografske vještine s ostalim znanjima ispitanim ovim ispitom. Utvrđena razina razvijenosti pojedinih geografskih vještina na završetku osnovnoškolskog obrazovanja podudara se s procjenama i mišljenjima profesora Geografi je o učestalosti poučavanja tih geografskih vještina. Učenici bolje rješavaju zadatke kojima se ispituje činjenično znanje, nego zadatke kojima se ispituju više dimenzije znanja (konceptualno i proceduralno znanje). Usvojenost trajnih znanja i razvijenost geografskih vještina neznatno je slabija od važnih i vrijednih znanja.
Ključne riječi
geografi ja; geografske vještine; samovrjednovanje u nastavi; trajna znanja; vanjsko vrjednovanje
Hrčak ID:
56032
URI
Datum izdavanja:
14.12.2009.
Posjeta: 16.660 *