Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica

Iris Marušić orcid id orcid.org/0000-0003-4837-790X ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Tea Pavin Ivanec
Vlasta Vizek Vidović


Puni tekst: hrvatski pdf 221 Kb

str. 31-44

preuzimanja: 3.642

citiraj


Sažetak

Ovo je istraživanje, kao dio šireg ispitivanja razvoja profesionalne uloge budućih učitelja, imalo za cilj ispitati ulogu akademskog samopoimanja, temeljnih psiholoških potreba, motivacije za poučavanje i samoefikasnosti za učenje kao potencijalnih odrednica intrinzične motivacije za učenje kod studenata prve godine učiteljskih studija. Rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija za učenje budućih učitelja značajno povezana s akademskim i verbalnim samopoimanjem, samopoimanjem vezanim uz rješavanje problema, samoefikasnošću za učenjem, potrebama za autonomijom i povezanošću s drugima, te s intrinzičnom i identifikacijskom motivacijom za poučavanje. Prema regresijskoj su se analizi značajnim prediktorima intrinzične motivacije za učenje pokazali akademsko samopoimanje, samoefikasnost za učenje te povezanost s drugima. Studenti kojima je učiteljski studij bio prvi izbor su u većoj mjeri intrinzično motivirani za učenje i poučavanje u odnosu na one kojima taj studij nije prvi izbor. U zaključku, ovo je istraživanje pokazalo niz teorijski smislenih veza između različitih komponenata samopoimanja i motivacije budućih učitelja koje mogu djelovati na njihov akademski uspjeh i na uspješnost u budućem zanimanju.

Ključne riječi

motivacija za poučavanje; motivacija za učenje; akademsko samopoimanje; temeljne psihološke potrebe

Hrčak ID:

56828

URI

https://hrcak.srce.hr/56828

Datum izdavanja:

30.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.025 *