Psihologijske teme, Vol. 19 No. 1, 2010.
Izvorni znanstveni članak
Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica
Iris Marušić
orcid.org/0000-0003-4837-790X
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Tea Pavin Ivanec
Vlasta Vizek Vidović
Sažetak
Ovo je istraživanje, kao dio šireg ispitivanja razvoja profesionalne uloge budućih učitelja, imalo za cilj ispitati ulogu akademskog samopoimanja, temeljnih psiholoških potreba, motivacije za poučavanje i samoefikasnosti za učenje kao potencijalnih odrednica intrinzične motivacije za učenje kod studenata prve godine učiteljskih studija. Rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija za učenje budućih učitelja značajno povezana s akademskim i verbalnim samopoimanjem, samopoimanjem vezanim uz rješavanje problema, samoefikasnošću za učenjem, potrebama za autonomijom i povezanošću s drugima, te s intrinzičnom i identifikacijskom motivacijom za poučavanje. Prema regresijskoj su se analizi značajnim prediktorima intrinzične motivacije za učenje pokazali akademsko samopoimanje, samoefikasnost za učenje te povezanost s drugima. Studenti kojima je učiteljski studij bio prvi izbor su u većoj mjeri intrinzično motivirani za učenje i poučavanje u odnosu na one kojima taj studij nije prvi izbor. U zaključku, ovo je istraživanje pokazalo niz teorijski smislenih veza između različitih komponenata samopoimanja i motivacije budućih učitelja koje mogu djelovati na njihov akademski uspjeh i na uspješnost u budućem zanimanju.
Ključne riječi
motivacija za poučavanje; motivacija za učenje; akademsko samopoimanje; temeljne psihološke potrebe
Hrčak ID:
56828
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 7.025 *