Medicus, Vol. 18 No. 2_Adolescencija, 2009.
Pregledni rad
Teškoće učenja i prilagodbe na školu ne prestaju s adolescencijom
Višnja Zibar-Komarica
; Psihijatrijska bolnica Vrapče
Sažetak
Teškoće učenja (obično u smislu smetnji koncentracije, teškoća zapamćivanja itd.) dosta su česta pojava u adolescentnom razdoblju, slično kao i “markiranje” iz škole, ali i učestali sukobi sa svim autoritetima (najčešće roditeljima i nastavnicima). U tijeku uobičajenog adolescentnog razdoblja obično su to kraće prolazne teškoće koje ne moraju izazivati veću zabrinutost. No, katkad su vrlo intenzivne te tada govorimo o adolescentnoj krizi. Ishod takve krize može biti vrlo različit – od neuspjeha u školi, napuštanja školovanja, preko niza raznih drugih teškoća, sve do mladenačkog suicida. Adolescencija je vrlo burno i osjetljivo razdoblje, adolescent je s jedne strane pod pritiskom nagonskih spolnih impulsa, a istodobno s druge strane je pod pritiskom školovanja. Obitelj također mora u to vrijeme proći brojne promjene da bi mogla adekvatno prihvatiti svog adolescentnog člana.
Ključne riječi
teškoće učenja; adolescencija; adolescentna kriza; obitelj s adolescentnim članom
Hrčak ID:
57574
URI
Datum izdavanja:
20.7.2009.
Posjeta: 2.881 *