Paediatria Croatica, Vol. 54 No. 2, 2010.
Izvorni znanstveni članak
ŠTO ZNAMO O RANIM SOCIOKOGNITIVNIM OBILJEŽJIMA DJECE S PRE/PERINATALNIM OŠTEĆENJEM MOZGA?
Sanja Šimleša
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Jasmina Ivšac Pavliša
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Maja Cepanec
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Vlatka Mejaški Bošnjak
; Klinika za dječje bolesti Zagreb
Marta Ljubešić
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Sažetak
U literaturi postoji mnogo podataka o kognitivnom i jezičnom razvoju djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga, ali vrlo malo o njihovom sociokognitivnom razvoju. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati rane socikognitivne sposobnosti djece s oštećenjem mozga i usporediti ih sa sociokognitivnim sposobnostima djece urednoga razvoja. Istraživanje je uključivalo 12-ero djece s peri/intraventrikularnim krvarenjem i/ili hipoksično-ishemijskim oštećenjem mozga te 12-ero djece bez neurorazvojnih čimbenika rizika, koja su bila uključena u šire neuropedijatrijsko, logopedsko i psihološko praćenje. Djeca su opažana i snimana u interakciji sa svojim roditeljima u Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku, a metodom strukturiranog intervjua prikupljani su i podatci o djetetovom komunikacijskom ponašanju u svakodnevnim situacijama. Rezultati pokazuju da djeca s ranim mozgovnim oštećenjem imaju uredan obrazac razvoja socijalne kognicije, ali također i da u ranome razvoju nešto kasnije postižu miljokaze urednog sociokognitivnog razvoja.
Ključne riječi
Deskriptori: PRENATALNA OŠTEĆENJA; INTRAKRANIJSKO KRVARENJE; SMETNJE UČENJA; DRUŠTVENI RAZVOJ
Hrčak ID:
57875
URI
Datum izdavanja:
15.5.2010.
Posjeta: 1.430 *