Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ŠTO ZNAMO O RANIM SOCIOKOGNITIVNIM OBILJEŽJIMA DJECE S PRE/PERINATALNIM OŠTEĆENJEM MOZGA?

Sanja Šimleša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Jasmina Ivšac Pavliša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Maja Cepanec ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Vlatka Mejaški Bošnjak ; Klinika za dječje bolesti Zagreb
Marta Ljubešić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet



Sažetak

U literaturi postoji mnogo podataka o kognitivnom i jezičnom razvoju djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga, ali vrlo malo o njihovom sociokognitivnom razvoju. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati rane socikognitivne sposobnosti djece s oštećenjem mozga i usporediti ih sa sociokognitivnim sposobnostima djece urednoga razvoja. Istraživanje je uključivalo 12-ero djece s peri/intraventrikularnim krvarenjem i/ili hipoksično-ishemijskim oštećenjem mozga te 12-ero djece bez neurorazvojnih čimbenika rizika, koja su bila uključena u šire neuropedijatrijsko, logopedsko i psihološko praćenje. Djeca su opažana i snimana u interakciji sa svojim roditeljima u Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku, a metodom strukturiranog intervjua prikupljani su i podatci o djetetovom komunikacijskom ponašanju u svakodnevnim situacijama. Rezultati pokazuju da djeca s ranim mozgovnim oštećenjem imaju uredan obrazac razvoja socijalne kognicije, ali također i da u ranome razvoju nešto kasnije postižu miljokaze urednog sociokognitivnog razvoja.

Ključne riječi

Deskriptori: PRENATALNA OŠTEĆENJA; INTRAKRANIJSKO KRVARENJE; SMETNJE UČENJA; DRUŠTVENI RAZVOJ

Hrčak ID:

57875

URI

https://hrcak.srce.hr/57875

Datum izdavanja:

15.5.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.430 *