Izvorni znanstveni članak
KAKO DEFINIRATI I MJERITI KOMPETENCIJE STUDENATA – VALIDACIJA SKALE PERCIPIRANE KOMPETENTNOSTI ZA PSIHOSOCIJALNI RAD
Aleksandra Huić
orcid.org/0000-0002-7818-487X
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Neven Ricijaš
orcid.org/0000-0001-8107-8448
; Odsjek za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vanja Branica
orcid.org/0000-0001-5184-6645
; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Suvremeni pristupi definiranja i razvoja pojedinih struka usmjereni su na određivanje generalnih i specifičnih kompetencija koje su potrebne za uspješno obavljanje poslova. Isto je i sa suvremenim studijskim programima koji u sklopu svakog kolegija te završetka pojedine obrazovne cjeline moraju definirati obrazovne ishode, odnosno kompetencije studenata po njegovom završetku. Predmet ovog teksta je definirati kompetencije u kontekstu psihosocijalnog rada, kao zajedničkom elementu profesionalnog djelovanja psihologa, socijalnih radnika i socijalnih pedagoga, te prikazati razvoj i metrijske karakteristike Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad primijenjene su na studentima navedenih struka.U istraživanju je sudjelovalo ukupno 585 studenata završnih godina psihologije, socijalnog rada i socijalne pedagogije, od čega 302 studenta koji su studirali prema tzv. starom modelu studijskog programa i 283 studenta preddiplomskog studija prema tzv. bolonjskom modelu. Postupak validacije Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad pokazuje stabilnu, ali različitu faktorsku strukturu s obzirom na model studijskog programa, te dobre metrijske karakteristike. Obrasci povezanosti s drugim varijablama govore u prilog konstruktne valjanosti skale. Rezultati istraživanja upućuju na raspravu o realnim razlikama u strukturi kompetentnosti studenata s obzirom na način studiranja.
Ključne riječi
kompetencije; psihosocijalni rad; psihologija; socijalni rad; socijalna pedagogija
Hrčak ID:
58882
URI
Datum izdavanja:
20.9.2010.
Posjeta: 5.948 *