Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

NOVA STVARNOST INTERNACIONALIZACIJE MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA: GLEDIŠTE SPOSOBNOSTI

Dario Miocevic
Biljana Crnjak-Karanovic


Puni tekst: engleski pdf 198 Kb

str. 43-56

preuzimanja: 1.485

citiraj


Sažetak

Ovaj rad se bavi analizom procesa internacionalizacije malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj.
Tradicionalna teorija internacionalizacije je isticala kako poduzeće postepeno razvija svoju
međunarodnu uključenost. “Globalno rođeni” pristup internacionalizaciji je istaknuo kako se
poduzeća mogu internacionalizirati instantno bez da prolaze faze tradicionalnog procesa
internacionalizacije. Međutim, pristup internacionalizacije globalno rođenih poduzeća je također
potvrdio da, uz klasične resurse poduzeća (mahom opipljive), treba razmatrati i neopipljive
sposobnosti kao pokretače procesa internacionalizacije. Globalni sustav razmišljanja predstavlja
održivu latentnu sposobnost izvoznih, naročito malih i srednjih poduzeća. Rezultati istraživanja
ukazuju na izravnu i značajnu vezu između globalnog sustava razmišljanja i izvozne marketinške
orijentacije što sugerira da menadžerska spoznaja potiče učinkovite izvozne marketinške aktivnosti

Ključne riječi

Globalni sustav razmišljanja; Izvozna marketinška orijentacija; Internacionalizacija malih i srednjih poduzeća

Hrčak ID:

59417

URI

https://hrcak.srce.hr/59417

Datum izdavanja:

30.9.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.940 *