Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 1 (19), 2010.
Izvorni znanstveni članak
UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA
Daria Tot
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učenika o
bitnim indikatorima učeničke kompetentnosti, kvaliteti nastave i vlastitoj osposobljenosti za njenu evaluaciju. Istraživanje je provedeno na uzorku od tristo trideset četiri učenika osnovnih škola Primorsko-Goranske, Istarske i Ličko- Senjske županije. Učenici su procjenjivali kvalitetu nastave i učenja tijekom njihova dosadašnjeg školovanja kao i mogućnosti za budućnost. Najveći broj ispitanika mišljenja je da se nastava procjenjuje putem čestih pismenih i usmenih ispitivanja za razliku od njihove želje da se procjenjuje razgovorom učenika i učitelja u kojem i učenik postavlja pitanja i daje prijedloge za poboljšanje nastave. Uglavnom se ne slažu da još uvijek nisu dovoljno osposobljeni za procjenjivanje rada svojih učitelja u nastavi, a djelomično se slažu da još uvijek ne procjenjuju u dovoljnoj mjeri svoj rad i postignuća u nastavi. Učenici najvažnijim mjerljivim indikatorima učeničkih kompetencija smatraju
razumijevanje i poštivanje sebe i drugih te uspješno samostalno učenje i rješavanje različitih problema. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima stjecanja osnovnih znanja i umijeća za provođenje manjih istraživanja.
Faktorskom su analizom sedamnaest indikatora suvremene učeničke kompetentnosti razvrstana u dvije skupine: Metakognitivne sposobnosti, samopoštovanje, uočavanje i rješavanje problema, primjena suvremenih IKT-a i socijalnih vještina i Razvoj funkcionalne pismenosti, istraživačkih sposobnosti i odgojnih vrijednosti.
Ključne riječi
osnovna škol, indikatori učeničke kompetentnosti; nastava i učenje
Hrčak ID:
59600
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 26.130 *