Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 1 (19), 2010.
Izvorni znanstveni članak
KOMPARATIVNA ANLIZA SPECIJALNO PROGRAMIRANE KINEZIOLOŠKE AKTIVNOSTI NA STRUKTURALNE PROMJENE MOTORIČKIH SPOSOBNOSTI KOD UČENIKA U DOBI OD 6 DO 8 GODINA
Josip Babin
; Faculty of Kinesiology, University of Split, Croatia1
Tonči Bavčević
Ivan Prskalo
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia2
Sažetak
Na uzorku od 325 učenika prvih razreda osnovnih škola podijeljenih
za potrebe istraživanja na kontrolnu (N=140) i eksperimentalnu skupinu (n=185), analizirani su učinci dvaju različitih kinezioloških tretmana u trajanju jedne školske godine. Kontrolna skupina pohađala je redovitu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture dok je eksperimentalna skupina podvrgnuta eksperimentalnom kineziološkom programu baziranom na elementima atletike,
sportske gimnastike, igara te opće pripremnih vježbi. Obje skupine polučile su između dvije točke mjerenja značajan kvantitativni napredak u području motoričkih sposobnosti. Pozitivni učinci eksperimentalnog tretmana odrazili su kroz sveobuhvatniji kvantitativni napredak svih motoričkih varijabli uz istovremeno zadržavanje konzistencije latentnog motoričkog prostora odnosno manje izražene strukturalne promjene. Budući da područje motoričkih sposobnosti predstavlja jednu od vitalnih sfera antropološkog statusa, a njegov razvoj važnu zadaću kineziološke edukacije, nameće se potreba za stalnim unapređenjem kvalitete modaliteta tjelesnog vježbanja. Pri tome je važno ustanoviti kriterije validacije kinezioloških tretmana te u određivanju njihove uspješnosti u transformaciji ciljanih antropoloških obilježja vrednovati kako kvantitativne tako i kvalitativne odnosno strukturalne promjene u odnosima pojedinih parcijalnih dimenzija antropološkog statusa.
Ključne riječi
posebno programirana nastava tjelesne i zdravstvene kulture; učenici prvog razreda osnovne škole; motoričke sposobnosti; kvantitativne i kvalitativne promjene
Hrčak ID:
59601
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 2.434 *