Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 1 (19), 2010.
Prethodno priopćenje
INTERKULTURALNI DIJALOG U OBRAZOVANJU - KRITIČKA REFLEKSIJA U MUZEJSKOM KONTEKSTU
Olivera Gajić
orcid.org/0000-0002-6886-584X
; Faculty of Philosophy, Department of Pedagogy, Univerity of Novi Sad, Serbia
Jovana Milutinović
orcid.org/0000-0002-1121-8115
Sažetak
U tekstu se objašnjava značaj muzeja i međunarodnog znanstvenog
partnerstva u promociji i valorizaciji regionalnog kulturnog nasljeđa,
kao preduvjetu razvijanja svijesti o civilizacijskom okviru kulturnih tekovina na globalnom nivou. S ciljem osmišljavanja, realizacije i evaluacije edukativnog programa radi približavanja djece muzejima, paralelno je u Italiji i Srbiji provedeno akcijsko istraživanje kojim je bilo obuhvaćeno 170 djece. Istraživački projekt, utemeljen u konstruktivistički teorijski okvir, odlikuje refleksivnost i triangulacija. Refleksije provedenih aktivnosti i prikupljenih podataka omogućuju autoricama teksta da, kao sudionice istraživanja, vrednuju važnu
ulogu muzeja kao mjesta razvijanja svijesti o kulturnoj baštini vlastite teritorije, vještina i sposobnosti, socijalne i personalne konstrukcije značenja, te oblikovanja međunarodnog partnerstva. Istraživački nalazi potvrđuju da polje kvalitativnog obrazovnog diskursa, muzejima nudi respektabilnu perspektivu u pogledu povezivanja teorije i prakse, odnosno mogućnosti neposrednije primjene znanstvenih rezultata u funkciji unapređivanja obrazovne prakse.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; interkulturalni dijalog; obrazovanje u muzeju
Hrčak ID:
59612
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 2.544 *