Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 1 (19), 2010.
Stručni rad
KONTRASTIVNI PRISTUP U NASTAVI ENGLESKOGA JEZIKA: SUSTAV OBRADE PRIDJEVA U NASTAVI ENGLESKOGA JEZIKA PREMA DOBI
Ivana Carević
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Važnost uporabe materinjeg jezika u nastavi stranoga jezika nije
uvijek bila jednaka. Povijesno gledano, dok su s jedne strane metode poput direktne ili audio-vizualne odbacivale uporabu materinjeg jezika, s druge strane, metode poput Community Language Learning (CLL) postupno su uključivale materinji jezik u proces učenja stranoga jezika. Pojavom kontrastivne analize dolazi do sustavnijeg proučavanja utjecaja materinjeg jezika u procesu učenja stranoga jezika (Vilke, 1975.). U ovom radu raspravlja se o uporabi materinjeg jezika u procesu učenja stranoga jezika te o primjeni kontrastivnog pristupa u tom procesu. On podrazumijeva
uporabu materinjeg jezika u smislu korištenja pozitivnog transfera
i reduciranja negativnog transfera putem odgovarajućih nastavnih tehnika. Prvi dio rada opisuje važnost uporabe materinjeg jezika u nastavi stranoga jezika te prikazuje kontrastivnu analizu gramatičke kategorije pridjeva u engleskom i hrvatskom jeziku s očekivanim interferencijama. Drugi dio rada razrađuje sustav obrade pridjeva u nastavi engleskoga jezika prema dobi, od početnog do naprednog stupnja.
Ključne riječi
materinji jezik; kontrastivna analiza; kontrastivna analiza pridjeva; proces poučavanja stranoga jezika
Hrčak ID:
59620
URI
Datum izdavanja:
30.6.2010.
Posjeta: 5.485 *