Ekonomski pregled, Vol. 61 No. 9-10, 2010.
Izvorni znanstveni članak
PREDVIĐANJE PADA: JESU LI KONJUNKTURNA ISTRAŽIVANJA DOBAR PROCJENITELJ KRETANJA TRGOVINE NA MALO U HRVATSKOJ?
Petar Sorić
Milivoj Marković
Sažetak
Ovaj rad analizira mogućnost anticipiranja konjunkturnih kretanja trgovine na malo u Republici Hrvatskoj primjenom konjunkturnih testova i testova potrošača. Prikazan je kratak pregled sustava konjunkturnih testova i testova potrošača u Hrvatskoj, i objašnjena je logička podloga za korištenje konjunkturnih indikatora u makroekonomskoj prognostici. Procijenjeni bivarijatni VAR model iznjedrio je test uzročnosti te analizu impulsnog odziva i dekompoziciju varijance prognostičke pogreške. Rezultati analize potvrdili su postojanje statistički značajnog odnosa između indeksa raspoloženja potrošača i obujma trgovine na malo. Na iznenađenje autora, procijenjeni odnos je negativan, što se dodatno analizira u radu te nude ekonomska objašnjenja takvog fenomena.
Ključne riječi
konjukturna istraživanja i ankete pouzdanja potrošača; vektorska autoregresija; trgovina na malo
Hrčak ID:
59632
URI
Datum izdavanja:
15.10.2010.
Posjeta: 2.098 *