Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PREDVIĐANJE PADA: JESU LI KONJUNKTURNA ISTRAŽIVANJA DOBAR PROCJENITELJ KRETANJA TRGOVINE NA MALO U HRVATSKOJ?

Petar Sorić
Milivoj Marković


Puni tekst: engleski pdf 157 Kb

str. 559-575

preuzimanja: 761

citiraj


Sažetak

Ovaj rad analizira mogućnost anticipiranja konjunkturnih kretanja trgovine na malo u Republici Hrvatskoj primjenom konjunkturnih testova i testova potrošača. Prikazan je kratak pregled sustava konjunkturnih testova i testova potrošača u Hrvatskoj, i objašnjena je logička podloga za korištenje konjunkturnih indikatora u makroekonomskoj prognostici. Procijenjeni bivarijatni VAR model iznjedrio je test uzročnosti te analizu impulsnog odziva i dekompoziciju varijance prognostičke pogreške. Rezultati analize potvrdili su postojanje statistički značajnog odnosa između indeksa raspoloženja potrošača i obujma trgovine na malo. Na iznenađenje autora, procijenjeni odnos je negativan, što se dodatno analizira u radu te nude ekonomska objašnjenja takvog fenomena.

Ključne riječi

konjukturna istraživanja i ankete pouzdanja potrošača; vektorska autoregresija; trgovina na malo

Hrčak ID:

59632

URI

https://hrcak.srce.hr/59632

Datum izdavanja:

15.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.678 *