Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KOGNITIVNI PROCESI PISANJA KAO OBLIKOVANJE TEKSTA I KVALITETA PISANJA TEKSTA KOD STUDENATA

Anela NIKČEVIĆ-MILKOVIĆ orcid id orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Učiteljski fakultet, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb

verzije

str. 853-872

preuzimanja: 948

citiraj


Sažetak

Model kognitivnih procesa pisanja objašnjava procese i
komponente uključene u pisanje kao oblikovanje teksta,
kao novije područje interesa kognitivne znanosti. Kvaliteta
teksta ovisi o uporabi strategija i tehnika pisanja, najviše
strategija planiranja i ispravljanja teksta. Cilj istraživanja
bio je ispitati odnos između kvalitete teksta, uporabe dvaju
ključnih strategija pisanja i obrazovne razine sudionika,
stavova prema pisanju, čitanju i korisnosti strategija
pisanja, iskustva s pisanjem i čitanjem. Kvalitetu teksta
mjerili smo procijenjenom kognitivnom razinom
procesiranja informacija, uporabom strategija pisanja uz
pomoć protokola, a stavove prema pisanju, čitanju i
korisnosti strategija pisanja te iskustvo Upitnikom pisanja i
čitanja. Utvrdili smo veću kvalitetu teksta kod sudionika
više obrazovne razine. Razlika u kvaliteti teksta ne postoji s
obzirom na stavove prema pisanju, čitanju i korisnosti
strategija pisanja te iskustvo pisanja i čitanja. Ne postoji
razlika u uporabi strategija pisanja među sudionicima
različitih obrazovnih razina te s obzirom na stavove
i iskustvo u pisanju. Postoji razlika u uporabi strategije planiranja
s obzirom na stavove i iskustvo u čitanju te s obzirom na
stavove o korisnosti strategija pisanja. Nema povezanosti
između kvalitete teksta i uporabe strategija pisanja.

Ključne riječi

kognitivni procesi pisanja; strategije pisanja; kvaliteta teksta

Hrčak ID:

60124

URI

https://hrcak.srce.hr/60124

Datum izdavanja:

31.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.484 *