Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Intermedijalnost u romanu Berenikina kosa Nedjeljka Fabrija

Diana Grgurić orcid id orcid.org/0000-0003-3562-5994 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 97 Kb

str. 45-59

preuzimanja: 1.403

citiraj


Sažetak

Intermedijalna istraživanja književnosti i glazbe posljednjih su godina naglo porasla u skladu s uznapredovalim poststrukturalističkim umjetničkim praksama i interdisciplinarnim znanstvenim pristupima. Teorije o intermedijalnosti iznose tri osnovna oblika fuzije glazbe i književnosti, a to su: glazba u književnosti, književnost u glazbi, glazba i književnost. Najosjetljivija je monomedijalna varijanta - glazba u književnosti - koja pretpostavlja fikcionalno hipostaziranje teksta u njegovoj reprezentativnosti. Premda granice medija objektivno uvijek postoje, određuju suodnose i izravno utječu na dobivene efekte, intermedijalni produkti su u pravilu uvijek zanimljivi za povijest književnosti i estetike napose kao eksplicitni primjeri simptoma transgresije tradicionalnih granica.
Ovaj rad se bavi intermedijalnom analizom monomedijalnog slučaja na primjeru romana Berenikina kosa Nedjeljka Fabrija čiji podnaslov - Familienfuge - upućuje na glazbene kvalitete samoga djela. Rezultati ispitivanja pokazali su da učinci showing modela (s aspekta distinkcije showing: telling) u funkciji muzikalizacije fikcije imaju snažnije djelovanje nego analogne točke dvaju medija locirane na razini njihovih struktura.

Ključne riječi

Nedjeljko Fabrio; Berenikina kosa; intertekstualnost; intermedijalnost; fuga; pripovijedanje; roman; muzikalizacija; fikcije

Hrčak ID:

61451

URI

https://hrcak.srce.hr/61451

Datum izdavanja:

14.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.353 *