Arti musices, Vol. 41 No. 1, 2010.
Izvorni znanstveni članak
Intermedijalnost u romanu Berenikina kosa Nedjeljka Fabrija
Diana Grgurić
orcid.org/0000-0003-3562-5994
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Intermedijalna istraživanja književnosti i glazbe posljednjih su godina naglo porasla u skladu s uznapredovalim poststrukturalističkim umjetničkim praksama i interdisciplinarnim znanstvenim pristupima. Teorije o intermedijalnosti iznose tri osnovna oblika fuzije glazbe i književnosti, a to su: glazba u književnosti, književnost u glazbi, glazba i književnost. Najosjetljivija je monomedijalna varijanta - glazba u književnosti - koja pretpostavlja fikcionalno hipostaziranje teksta u njegovoj reprezentativnosti. Premda granice medija objektivno uvijek postoje, određuju suodnose i izravno utječu na dobivene efekte, intermedijalni produkti su u pravilu uvijek zanimljivi za povijest književnosti i estetike napose kao eksplicitni primjeri simptoma transgresije tradicionalnih granica.
Ovaj rad se bavi intermedijalnom analizom monomedijalnog slučaja na primjeru romana Berenikina kosa Nedjeljka Fabrija čiji podnaslov - Familienfuge - upućuje na glazbene kvalitete samoga djela. Rezultati ispitivanja pokazali su da učinci showing modela (s aspekta distinkcije showing: telling) u funkciji muzikalizacije fikcije imaju snažnije djelovanje nego analogne točke dvaju medija locirane na razini njihovih struktura.
Ključne riječi
Nedjeljko Fabrio; Berenikina kosa; intertekstualnost; intermedijalnost; fuga; pripovijedanje; roman; muzikalizacija; fikcije
Hrčak ID:
61451
URI
Datum izdavanja:
14.6.2010.
Posjeta: 4.353 *