Original scientific paper
Razvoj aboridžinske drame u Australiji: put prema kullarku (domu)
Iva Polak
orcid.org/0000-0003-3061-4380
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Rad daje pregled razvoja aboridžinske drame od kraja 1960-ih do početka 1990-ih
godina. Aboridžinski dramatičari početno su pisali angažirane drame koje su odgovarale
tadašnjim društveno-povijesnim okolnostima. Međutim, autori poput Kevina Gilbert,
Roberta Merrita i Geralda Bostocka su istodobno nagovijestili da će aboridžinska drama
postati forumom za preispisivanje službene povijesti. Vrhunac u razvoju australske
drame predstavlja pojava Jacka Davisa kasnih 1970-ih, i danas najslavnijeg aboridžinskog
dramatičara. Davisove drame bave se pobijanjem službene povijesti oslanjajući se na
aboridžinsko sjećanje kako bi se ispunile elipse u australskoj povijesti. Štoviše, Davis je
prvi aboridžinski spisatelj općenito koji u svoja djela uvodi aboridžinski jezik, tehniku
koju će potom prisvojiti ostali aboridžinski spisatelji. Njegovo književno nasljeđe zrcali se
u narednom pokoljenju aboridžinskih dramatičara poput Eve Johnson i Richarda Walleyja.
Početkom 1990-ih dolazi do novog zaokreta u razvoju aboridžinske drame pojavom komedije
Bran Nue Dae: A Musical Journey autora Jimmyja Chija. Karnevalski duh ove komedije
gradi multikulturalnu Australiju i svim njezinim likovima bezrezervno namjenjuje sretan
završetak, te daje naslutiti da pomirenje u Australiji valja graditi na kulturnoj raznolikosti,
a ne kulturnim razlikama.
Keywords
aboridžinska drama; aboridžinski engleski; Kevin Gilbert; Jack Davis; Eva Johnson; Richard Walley; Bob Maza; Jimmy Chi
Hrčak ID:
61578
URI
Publication date:
15.4.2010.
Visits: 2.242 *