Market-Tržište, Vol. 22 No. 1, 2010.
Prethodno priopćenje
Razlike u stilovima odlučivanja potrošača s obzirom na spol ispitanika uz poseban osvrt na Hrvatsku
Ivan-Damir Anić
orcid.org/0000-0003-0179-6410
; Ekonomski institut, Zagreb
Sunčana Piri Rajh
orcid.org/0000-0001-7715-1518
; Ekonomski fakultet-Zagreb
Edo Rajh
orcid.org/0000-0003-1916-5756
; Ekonomski institut, Zagreb
Sažetak
U ovom je radu testirana CSI ljestvica u Hrvatskoj. Tako je procijenjena pouzdanost i valjanost primijenjenih mjernih ljestvica te su analizirane razlike u stilovima odlučivanja s obzirom na spol ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji osam različitih, homogenih faktora stilova odlučivanja. Time ovaj rad potvrđuje prethodne teorijske konceptualizacije stilova odlučivanja potrošača. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje razlike između muškaraca i žena u pet dimenzija stilova odlučivanja (perfekcionizam, sklonost novitetima i modi, sklonost kupovini iz rekreacije i zadovoljstva, impulzivnost i sklonost kupovini iz navike), dok kod triju dimenzija u tome nema razlike između muškaraca i žena (sklonost marki, cjenovna osjetljivost, zbunjenost prevelikim izborom). CSI može pomoći menadžerima da bolje razumiju i efikasnije pozicioniraju svoje proizvode i usluge na tržištu.
Ključne riječi
CSI; stilovi odlučivanja potrošača; razlike u spolu; Hrvatska
Hrčak ID:
62109
URI
Datum izdavanja:
28.6.2010.
Posjeta: 5.698 *