Market-Tržište, Vol. 22 No. 1, 2010.
Prethodno priopćenje
Diferencijacija usluga iznajmljivanja vozila na hrvatskom tržištu
Karolina Karlo Marijanović
; MODEST MM
Sažetak
Na tržištu se danas mnoga uslužna poduzeća usredotočuju na strategiju diferencijacije usluga. Ona koja među njima uspiju isporučiti vrhunsku uslugu pobjednici su u tržišnoj utakmici te služe kao primjer koliko je rastući uslužni sektor promijenio sve oblike modernog poslovanja. U prvom dijelu rada analizirano je hrvatsko tržište usluga iznajmljivanja vozila. Prikazani su podaci o strukturi i značajkama toga specifičnog tržišta te ključne karakteristike poduzeća koja posluju u ovoj djelatnosti. U drugom dijelu govori se o trima Porterovim generičkim strategijama te posebice o strategiji diferencijacije. Analiziraju se mogućnosti strategije diferencijacije koje su primjerene i primjenjive za usluge iznajmljivanja vozila. Kako je na tržištu osim recesije sveprisutna i hiperkonkurencija, bez kontinuirane diferencijacije svih elemenata usluge i strategije njezina pružanja, profitabilno poslovanje teško je ostvarivo. Navode se i opisuju razlike u načinu primjene strategije diferencijacije
između međunarodnih i domaćih poduzeća. U trećem dijelu opisano je istraživanje čija je svrha bila provjeriti hipotezu po kojoj kontinuiranim diferenciranjem svih elemenata marketinškog miksa usluge srednja i mala poduzeća mogu konkurirati velikim međunarodnim poduzećima. Provedeno je istraživanje među korisnicima usluga iznajmljivanja vozila i temeljem dobivenih rezultata hipoteza je prihvaćena. Ohrabruje činjenica da unatoč recesiji većina ispitanika smatra da je opstanak srednjih i malih poduzeća koja kontinuirano diferenciraju
vlastito poslovanje neupitan.
Ključne riječi
strategija diferencijacije; marketing usluga; uslužni sektor; zadovoljstvo korisnika
Hrčak ID:
62120
URI
Datum izdavanja:
28.6.2010.
Posjeta: 4.733 *