Prethodno priopćenje
ANALIZA TEKSTOVA U OSNOVNOŠKOLSKIM ČITANKAMA
Ladislav Bognar
Sažetak
Analizom školskih čitanki tijekom dužeg vremensko razdoblje utvrdili smo uz književno vrijedne tekstove i veliku zastupljenost tekstova koji govore o političkim i ideološkim stavovima. Budući da se radi o čitankama koje su namijenjene učenju jezika i književnosti, možemo zaključiti da je to pokazatelj ideologiziranosti škole. To posebno dolazi do izražaja u tekstovima o nacionalnom i vjerskom fenomenu, o ratu i mikro-socijalnim odnosima. U aktualnim čitankama zagovara se shvaćanje nacije karakteristično za XIX. st., povezanost nacije s religijom, više je tekstova koji zagovaraju rat nego tekstova koji zagovaraju mir, promiču se patrijarhalne društvene vrijednosti i podređeni položaj žene u društvu. Izrijekom se spominju pojedine političke opcije.
Ključne riječi
Čitanke; politički stavovi; nacija; religija; rat i mir; nasilje i nenasilje; mikro-socijalni odnosi; status žena u društvu
Hrčak ID:
6099
URI
Datum izdavanja:
28.7.2004.
Posjeta: 6.103 *