Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Čimbenici motivacije i uspjeha poduzetnika: nalazi iz zemlje u razvoju

Ivan Stefanovic ; Poslovna akademija Beograd, Zemun, Hrvatska
Sloboda Prokic ; Serbian Economic Centre, Beograd, Srbija
Ljubodrag Rankovic ; Knjaz Miloš ad, Aranđelovac, Srbija


Puni tekst: engleski pdf 222 Kb

str. 251-269

preuzimanja: 29.329

citiraj


Sažetak

Ovaj rad je usmjeren na proučavanje motivacije i čimbenika uspjeha poduzetnika u Srbiji u odnosu na osnovni metodološki pristup razvijen od strane Chu (koristeći analizu glavnih komponenata sa varimax rotacijom čimbenika). Cilj istraživanja bio je analizirati motive poduzetnika za pokretanje vlastitog poslovanja i odrediti čimbenike koji utječu na uspješnost malih i srednjih poduzeća. Istraživanje je provedeno prema 11 motivacijskih stavki poduzetnika za uspostavljanje vlastitog biznisa i 17 stavki koje utječu na uspjeh poduzetnika. Četiri motivacijska čimbenika su dobivena u ovom istraživanju (veći poslovni uspjeh, neovisnost, unutarnji faktor i sigurnost radnog mjesta), kao i sedam čimbenika koji utječu na poduzetnički uspjeh (pozicija u društvu, interpersonalne vještine, odobrenje i podrška, konkurentni proizvod/usluga, vještine vodstva, uvijek biti obaviješten i poslovni ugled). Na temelju tih rezultata i njihove usporedbe s empirijskim nalazima u drugim zemljama, može se zaključiti da su motivacijski čimbenici poduzetnika generički u zemljama u razvoju. Rezultati su pokazali da postoji nedostatak motiva koje se bave održivim razvojem poduzeća u dugom periodu. S druge strane, postoji niz različitih čimbenika koji utječu na uspjeh poduzetnika, koji prvenstveno ovise o trenutnoj situaciji u lokalnoj sredini.

Ključne riječi

poduzetnik; malo i srednje poduzetništvo; motivacija; čimbenici uspjeha

Hrčak ID:

62359

URI

https://hrcak.srce.hr/62359

Datum izdavanja:

20.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 34.096 *