Bogoslovska smotra, Vol. 80 No. 4, 2010.
Izvorni znanstveni članak
Učenici u Markovu evanđelju između nerazumijevanja, straha i vjere
Maksimilijan Matjaž
; Teološka fakulteta, Univerza v Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
U Markovu evanđelju učenici imaju središnju ulogu u procesu objavljivanja tajne o Isusovoj osobi. Evanđelist ne prikazuje Isusovu mesijansku stvarnost samo različitim kristološkim titulama, nego posvećuje veliku pozornost učenika i drugih Isusovu moćnom djelovanju i naučavanju. Markovo evanđelje otkriva primarni proces kristološkoga traganja i naslućivanja posebno i motivom straha koji je izražen skupinom riječi korijena φοβ- i razlikuje se od motiva čuđenja i njegovanja. Neposredna povezanost motiva straha s ključnim kristološkim mjestima daje naslutiti da Marko želi naglasiti pozitivnu vrijednost toga motiva pri razvijanju kristološkoga koncepta svoga evanđelja. Osobito se to primjećuje u Mk 4,35-41. Učenici su u odnosu prema Isusu razapeti između nerazumijevanja, čuđenja, straha i vjere. Njihova reakcija nerazumijevanja većinom je praćena numinoznim strahom, što im daje pozitivnu ulogu u Markovu konceptu otkrivanja tajne Sina Čovječjega.
Ključne riječi
Markovo evanđelje; učenici; strah; strah Božji; sveto; numinozno; kristologija; čuđenje; vjera
Hrčak ID:
63020
URI
Datum izdavanja:
30.12.2010.
Posjeta: 2.503 *