Prethodno priopćenje
STILOVI ODLUČIVANJA MLADIH POTROŠAČA U REPUBLICI MAKEDONIJI
Ivan-Damir Anić
Anita Ciunova Suleska
Edo Rajh
Sažetak
Svrha ovog rada je istražiti stilove odlučivanja i testirali CSI ljestvicu koju su razvili Sproles i Kendall (1986) na uzorku mladih potrošača u Republici Makedoniji. Također je izvršena segmentacija ispitanika i utvrđene su razlike među potrošačima s obzirom na njihov stil odlučivanja. Empirijska analiza temelji se na podacima koji su prikupljeni anketnim istraživanjem. Podaci su analizirani izračunom Cronbach alfa koeficijenata, primjenom eksplorativne faktorske analize, k-means klaster analize. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji osam različitih, homogenih faktora stilova odlučivanja. Klaster analizom ispitanici su segmentirani u dva homogena segmenta s obzirom na iskazane stilove odlučivanja: ekonomični potrošači i rekreacijski potrošači. Također su potvrđene razlike između spolova na četiri faktora: sklonost marki, sklonost novitetima i modi, sklonost hedonizmu i sklonost kupnji iz navike. Vodeći računa o rezultatima istraživanje menadžeri bi trebali prilagoditi svoje marketinške strategije specifičnostima makedonskog tržišta.
Ključne riječi
Stilovi odlučivanja potrošača; CSI instrument; segmentacija tržišta; razlike u spolu; Republika Makedonija
Hrčak ID:
63248
URI
Datum izdavanja:
1.12.2010.
Posjeta: 6.572 *